BNR: 40% din fondurile europene vor ramane in tara dupa accesare
Data publicarii: 16-12-2010 | Finante-BanciIesirea din criza depinde de noi, de momentul in care vor fi corectate dezechilibrele pentru a fi credibili si a deveni parteneri viabili in relatia cu creditorii si investitorii, a declarat Florin Georgescu, prim-viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR).
'Trebuie sa accesam fondurile europene. Ele sunt motorul', a spus oficialul BNR cu ocazia 'Zilelor portilor deschise pentru studentii economisti'. Potrivit acestuia, dupa ce accesam fondurile europene, o sa scada si rata somajului, deficitul extern. El a mai spus ca 40% din bani vor ramane in tara, restul se vor duce in afara.
"Avem de atras vreo 30 miliarde euro in total. Am atras foarte putin pana in prezent, vreo 10%. Trebuie sa ne mobilizam cu totii, autoritatile, factorii decizionali competenti pentru a accede aceste fonduri necesare economiei reale. Sunt fonduri pentru modernizarea economiei reale, fonduri pentru dezvoltarea agriculturii, dezvoltarea industriei alimentare, ca sa ridici importurile, sa reduci dezechilibrul comercial si valutar al tarii, pentru infrastructura localitatilor, pentru imbunatatirea retelelor de canalizare, a retelelor de energie termica, alimentare cu apa si asa mai departe", a declarat Geogescu.
Potrivit acestuia, sunt cinci 'pedale' pe care trebuie sa le apese autoritatile si anume politica bugetara, politica monetara, politica valutara, politica veniturilor populatiei si cea de ajustare structurala.
El a mai spus ca, pentru a scadea evaziunea fiscala, Romania are nevoie de un cod fiscal mai ferm.
'E adevarat, evaziune zero nu exista nicaieri in lume, asa cum nu exista nicio tara in care sa nu fie gripa sau hepatita A', spune Georgescu.
Oficialul bancii centrale a mai afirmat ca tocmai cei care nu platesc impozite si taxe la nivelul cuvenit beneficiaza de cheltuielile publice. Spre exemplu, ei folosesc mai mult soselele, cu masini scumpe, in timp ce persoana care plateste merge pe jos, in adidasi.
El a asemanat economia Romaniei cu un automobil Dacia Logan. Georgescu spune ca Loganul merge, de exemplu, cu 90 de km/ora, iar noi am incercat sa mergem cu mai mult, am consumat prea mult combustibil si s-au deteriorat piesele. 'Soferii nostri, desi li s-a spus sa nu depaseasca 90 km/h, ei au turat pana la 120 si au mers si cu benzina imprumutata', a explicat Georgescu.
Sursa: AGERPRES
'Trebuie sa accesam fondurile europene. Ele sunt motorul', a spus oficialul BNR cu ocazia 'Zilelor portilor deschise pentru studentii economisti'. Potrivit acestuia, dupa ce accesam fondurile europene, o sa scada si rata somajului, deficitul extern. El a mai spus ca 40% din bani vor ramane in tara, restul se vor duce in afara.
"Avem de atras vreo 30 miliarde euro in total. Am atras foarte putin pana in prezent, vreo 10%. Trebuie sa ne mobilizam cu totii, autoritatile, factorii decizionali competenti pentru a accede aceste fonduri necesare economiei reale. Sunt fonduri pentru modernizarea economiei reale, fonduri pentru dezvoltarea agriculturii, dezvoltarea industriei alimentare, ca sa ridici importurile, sa reduci dezechilibrul comercial si valutar al tarii, pentru infrastructura localitatilor, pentru imbunatatirea retelelor de canalizare, a retelelor de energie termica, alimentare cu apa si asa mai departe", a declarat Geogescu.
Potrivit acestuia, sunt cinci 'pedale' pe care trebuie sa le apese autoritatile si anume politica bugetara, politica monetara, politica valutara, politica veniturilor populatiei si cea de ajustare structurala.
El a mai spus ca, pentru a scadea evaziunea fiscala, Romania are nevoie de un cod fiscal mai ferm.
'E adevarat, evaziune zero nu exista nicaieri in lume, asa cum nu exista nicio tara in care sa nu fie gripa sau hepatita A', spune Georgescu.
Oficialul bancii centrale a mai afirmat ca tocmai cei care nu platesc impozite si taxe la nivelul cuvenit beneficiaza de cheltuielile publice. Spre exemplu, ei folosesc mai mult soselele, cu masini scumpe, in timp ce persoana care plateste merge pe jos, in adidasi.
El a asemanat economia Romaniei cu un automobil Dacia Logan. Georgescu spune ca Loganul merge, de exemplu, cu 90 de km/ora, iar noi am incercat sa mergem cu mai mult, am consumat prea mult combustibil si s-au deteriorat piesele. 'Soferii nostri, desi li s-a spus sa nu depaseasca 90 km/h, ei au turat pana la 120 si au mers si cu benzina imprumutata', a explicat Georgescu.
Sursa: AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani