Snobismul creste pretul hainelor de marca
Data publicarii: 08-09-2006
"Intr-adevar, preturile la articolele din magazinele noastre sunt mai mari, din cauza taxelor vamale", spune Alina Radantu, marketing manager al Solmar Group, compania care detine in portofoliu francizele Mango, Promod, Castro si +it. "Nu adaugam nimic in plus. Tot ce este in plus reprezinta taxa vamala", precizeaza Radantu. Potrivit acesteia, contractul de franciza nu prevede un plafon al preturilor pe care trebuie sa il aplice francizatul.
"Contractul de franciza ne insufla principiile brandului respectiv – idei de marketing, aranjarea marfii, maniera de a vinde. Ne obliga sa respectam brandul si, de asemenea, pretul impus de ei in momentul lansarii colectiei", a mai adaugat reprezentanta Solmar Group.
Acest lucru este afirmat si de Dania Steiner, director de strategie al CHR Consulting, companie de consultanta in domeniul francizelor. Din portofoliul companiei face parte si Zara, unul dintre cele mai cunoscute branduri de imbracaminte la nivel local. "Preturile mai mari la produsele importate sunt efectul taxelor vamale, pentru cele care sunt importate in afara Uniunii Europene", spune Steiner, citand oficiali Zara.
"Ceea ce este importat din Uniunea Europeana este scutit de taxe, iar daca produsele sunt fabricate in alte tari, cum este China, atunci compania-mama, prin intermediul careia sosesc produsele in Romania, este cea care plateste taxele", spune Manole Popa, general manager al companiei de textile Conted Dorohoi, care a produs imbracaminte in sistem lohn (hainele sunt produse la nivel local sub un brand international) pentru Zara si alte marci internationale. Popa spune ca produsele fabricate aici au luat drumul Spaniei, fiind aduse apoi de catre distribuitorii locali.
Tot in sistem lohn sunt fabricate sub branduri celebre produse si pe pietele Asiatice sau din America de Sud. Conform informatiilor disponibile, firmele centrale sunt cele care platesc taxele vamale pentru importuri din afara spatiului Schengen, acolo unde este cazul. "Importurile de confectii din statele Uniunii Europene sunt scutite de taxe vamale", confirma si Autoritatea Nationala a Vamilor.
"Firmele exploateaza snobismul romanilor in ceea ce priveste preturile. Daca se cumpara oricum, normal ca pun preturi mari", explica Popa.
Citeste tot articolul in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des