Oficialii Bancii Transilvania considera ca OUG50 ar fi trebuit sa se aplice doar creditelor noi

Data publicarii: 28-10-2010 | Finante-Banci

Banca Transilvania a anuntat miercuri printr-un comunicat ca impartaseste obiectivul principal al OUG 50/2010, acela de a se asigura o mai buna informare si transparenta catre clienti, dar ca ar fi fost indicat ca aceasta sa se aplice numai creditelor noi, si nu retroactiv celor in derulare.

"Banca Transilvania impartaseste obiectivul principal al OUG 50/2010, acela de a se asigura o mai buna informare si transparenta catre clienti, insa ar fi fost indicat ca aceasta sa preia strict prevederile Directivei Europene si sa se aplice numai creditelor noi, si nu retroactiv celor in derulare", au spus reprezentantii bancii, adaugand ca aplicarea Ordonantei nu a avut drept scop diminuarea administrativa a dobanzilor.

"BT, nefiind parte a unui grup bancar international, nu a avut acces la surse externe ieftine exprimate in Euribor, ci a asigurat finantarea prin atragerea de resurse de pe piata interna sau externa. Astfel, costul resursei este la un nivel mult mai mare din cauza riscului de tara, a riscului de emitent, la care se adauga costul rezervei minime obligatorii. In aceste conditii, marja actuala a bancii nu reprezinta profitul acesteia deoarece, prin folosirea unui alt indicator decat cel initial, din contractele de credit, in marja actuala trebuie incluse toate celelalte costuri pe care le suporta banca, in vederea acordarii unui credit", au explicat reprezentantii bancii.

Acestia au specificat si ca Banca Transilvania a solicitat clarificari de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) ca urmare a unor confuzii privind anumite reglementari referitoare la modul de calcul al dobanzii pentru creditele in derulare si ca bancile au fost obligate sa se asigure ca, prin conversia dobanzii pe indici externi si marja fixa, nu se depaseste dobanda pe care o aveau clientii la creditele in sold la data de 21 iunie 2010.

Din cele peste 400.000 de credite in derulare, BT a inregistrat circa 800 de notificari de la clienti, in marea lor majoritate privind nivelul marjei/dobanzii, si nu alte costuri, gen comisioane de risc, pe care Banca nu le practica nici in trecut, au mai spus reprezentantii bancii.  

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: