Pe cine va mai ierta de impozit Codul fiscal?
Data publicarii: 20-10-2010 | Finante-BanciCodul fiscal prevede cateva zeci de exceptii de la plata impozitului pe venit. Dupa ce a eliminat cateva dintre ele in vara, Guvernul analizeaza ce ar mai putea taxa din 2011.
Codul fiscal este reexaminat inca de la inceputul acestui an. Exceptiile si scutirile de la plata impozitului pe venit au fost periate in prima faza, in iulie, cand o serie de scutiri au fost eliminate. Astfel, tichetele (de masa, cadou, de cresa), platile compensatorii, veniturile din dobanzi si din titluri de valoare tranzactionate pe piata de capital detinute mai putin de un an sunt acum impozitate cu 16%.
La aceeasi data a fost luata in discutie si propunerea de impozitare a veniturilor din salarii ale programatorilor IT si a pensiilor mai mari de 1.000 de lei.
Ambele variante au cazut in urma negocierilor din coalitia de guvernare. Discutia privind reanalizarea veniturilor scutite de la impozitare a ramas insa deschisa.
Principalul sustinator al impozitarii generalizate este presedintele Basescu. "Avem o politica fiscala stramba. Iar daca vorbim de modernizarea statului, trebuie sa avem curajul sa fiscalizam tot ce avem in economie. Mi se pare ca orice venit trebuie impozitat in Romania, fie ca trebuie sa impozitam un leu", a declarat acesta. Codul fiscal acorda cateva zeci de derogari, unele intemeiate, altele discutabile.
Codul fiscal este reexaminat inca de la inceputul acestui an. Exceptiile si scutirile de la plata impozitului pe venit au fost periate in prima faza, in iulie, cand o serie de scutiri au fost eliminate. Astfel, tichetele (de masa, cadou, de cresa), platile compensatorii, veniturile din dobanzi si din titluri de valoare tranzactionate pe piata de capital detinute mai putin de un an sunt acum impozitate cu 16%.
La aceeasi data a fost luata in discutie si propunerea de impozitare a veniturilor din salarii ale programatorilor IT si a pensiilor mai mari de 1.000 de lei.
Ambele variante au cazut in urma negocierilor din coalitia de guvernare. Discutia privind reanalizarea veniturilor scutite de la impozitare a ramas insa deschisa.
Principalul sustinator al impozitarii generalizate este presedintele Basescu. "Avem o politica fiscala stramba. Iar daca vorbim de modernizarea statului, trebuie sa avem curajul sa fiscalizam tot ce avem in economie. Mi se pare ca orice venit trebuie impozitat in Romania, fie ca trebuie sa impozitam un leu", a declarat acesta. Codul fiscal acorda cateva zeci de derogari, unele intemeiate, altele discutabile.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii