Criza incepe sa se simta si pe piata cardurilor de credit
Data publicarii: 06-10-2010 | Finante-BanciBancherii au vandut mai putine carduri de credit anul acesta pentru ca recesiunea prelungita a sporit reticenta la indatorare a clientilor, dupa ce in 2009 acesta a fost cel mai dinamic segment al pietei creditelor de retail.
Portofoliile bancilor au inregistrat in cele mai multe cazuri cresteri de o singura cifra in primele sase luni din 2010, in conditiile in care anul trecut unele banci au reusit chiar sa-si dubleze numarul de carduri emise.
"Nu am inasprit conditiile de emitere, dar observam o scadere a cererii din partea clientilor.
Acestia sunt reticenti la orice produs care are in titulatura termenul credit", spune Ilgaz Kaya, director de carduri la GE Garanti Bank. Garanti a ajuns la jumatatea acestui an la peste 100.000 de carduri de credit, cu circa 25% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. In ciuda avansului de doua cifre ritmul de crestere s-a diminuat fata de anul trecut, cand banca a reusit sa-si dubleze portofoliul.
Majoritatea jucatorilor au inregistrat insa cresteri de cateva procente, potrivit datelor prezentate in cadrul unui seminar organizat de Finmedia. De exemplu, Raiffeisen avea in iunie 345.000 de carduri, cu 3% mai multe decat la jumatatea anului trecut. Si turcii de la Credit Europe Bank si-au majorat portofoliul de carduri de credit cu doar 2,2% in ultimul an, pana la 330.000 de carduri.
Portofoliile bancilor au inregistrat in cele mai multe cazuri cresteri de o singura cifra in primele sase luni din 2010, in conditiile in care anul trecut unele banci au reusit chiar sa-si dubleze numarul de carduri emise.
"Nu am inasprit conditiile de emitere, dar observam o scadere a cererii din partea clientilor.
Acestia sunt reticenti la orice produs care are in titulatura termenul credit", spune Ilgaz Kaya, director de carduri la GE Garanti Bank. Garanti a ajuns la jumatatea acestui an la peste 100.000 de carduri de credit, cu circa 25% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. In ciuda avansului de doua cifre ritmul de crestere s-a diminuat fata de anul trecut, cand banca a reusit sa-si dubleze portofoliul.
Majoritatea jucatorilor au inregistrat insa cresteri de cateva procente, potrivit datelor prezentate in cadrul unui seminar organizat de Finmedia. De exemplu, Raiffeisen avea in iunie 345.000 de carduri, cu 3% mai multe decat la jumatatea anului trecut. Si turcii de la Credit Europe Bank si-au majorat portofoliul de carduri de credit cu doar 2,2% in ultimul an, pana la 330.000 de carduri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului