BCR si Transfond au lansat serviciul de facturare electronica
Data publicarii: 23-08-2010 | Finante-BanciBanca Comerciala Romana (BCR) si Transfond au lansat luni serviciile de facturare electronica prin intermediul serviciului e-Factur@, care asigura emiterea facturilor si arhivarea, respectiv livrarea/transmiterea acestora integral in mediu electronic, inlocuind procesul similar desfasurat pe hartie.
Serviciul e-Factur@ este oferit sub forma unei aplicatii unice securizate, la care se pot conecta atat emitentii de facturi, cat si destinatarii acestora. Documentele arhivate au valoare de document justificativ din punct de vedere legal, nefiind necesara tiparirea si pastrarea acestora pe suport hartie, potrivit unui comunicat emis de cele doua institutii.
"La nivel operational, serviciul asigura imbunatatirea proceselor de monitorizare, accelerare, fluidizare si control al fluxurilor de numerar. Intentionam sa dezvoltam in viitor si optiunea transmiterii facturii electronice prin intermediul serviciului internet banking BCR catre destinatarii finali", a declarat directorul executiv al Directiei Tranzactii Bancare din cadrul BCR, Valentin Florin Galatanu.
Potrivit sefului departamentului Strategie si Marketing al Transfond, Razvan Faer, acest serviciu pune bazele pentru dezvoltarea facilitatii de reconciliere a facturilor emise cu platile incasate, care constituie al doilea serviciu cu valoare adaugata legat de plati, considerat de importanta majora pentru societatile comerciale din Uniunea Europeana. "Dezvoltarea serviciului s-a facut cu luarea in considerare a tendintelor europene generale si a cerintelor pietei locale, in conformitate cu prevederile legislative relevante (Codul Fiscal, Legea Semnaturii Electronice, Legea Arhivarii Documentelor in Format Electronic, Legea Contabilitatii)", a mai spus acesta.
Aplicatia de facturare electronica e-Factur@ este parametrizata pentru a procesa un volum de facturi cuprins intre 50 si 500 de mii zilnic, scalabil nelimitat. Sistemul central este administrat in totalitate de catre Transfond, atat tehnic, cat si functional, astfel incat clientii sa isi poata concentra/directiona eforturile catre alte zone de business, se mai arata in comunicat.
Transfond este operator al Sistemului Electronic de Plati: administrator si operator al sistemului SENT (casa automata de compensare), administrator tehnic si operator al sistemului ReGIS (sistemul de decontare pe baza bruta in timp real), conform mandatului acordat de catre Banca Nationala a Romaniei, operator tehnic al sistemului SaFIR (sistemul de depozitare si decontare a operatiunilor cu titluri de stat).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des