O mie de euro pentru un apel de zero secunde
Data publicarii: 04-08-2010 | DiverseCompania de telefonie Orange a facturat cu o mie de euro un apel de zero secunde dat de un client lui insusi pe propriul telefon in timpul unui zbor cu avionul cand mobilul era inchis. Clientul Xavier S.G., din Girona, a primit in iulie o factura in care erau incluse presupuse apeluri facute din strainatate, dintre care una facturata cu 1.022,71 euro (866,70 plus 18% de TVA) toate adresate lui insusi, informeaza ziarul El Mundo.
Intr-o nota de presa, Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Spania FACUA arata ca dupa reclamatie compania si-a recunoscut greseala si a renuntat sa mai solicite achitarea facturii. Initial, clientul s-a pus in legatura cu Orange pentru a cere rectificarea facturii, fiind vorba evident de o greseala, pentru ca 'este imposibil sa te suni singur timp de zero secunde la un pret atat de mare'.
Pe de alta parte, Xavier a argumentat ca in momentul in care a fost facturat apelul, el se afla la 9.000 de metri inaltime, zburand cu avionul spre Kiev, iar mobilul era inchis. Totusi, operatorii de la Orange au insistat ca el sa plateasca, 'cu simplul argument ca este posbil ca mobilul sa fi fost deschis si sa fi facut ciudatul apel', potrivit FACUA.
Culmea, Xavier a primit o alta factura pentru un telefon mobil tot de la Orange, in care apareau 20 de SMS trimise fara interventia sa, in mod automat, unor contacte din agenda sa si fara niciun continut. In fata refuzului Orange de a anula factura gresita, Xavier a decis sa se adreseze FACUA pentru a-i apara drepturile sale si de abia atunci Orange si-a recunoscut greseala.
Orange a anuntat, potrivit asociatiei consumatorilor, ca 'incidenta a fost provocata de o greseala in sistemele noastre care a afectat un numar foarte limitat de clienti pe care care i-am detectat si care a fost deja remediata'. Totusi cu trei zile inainte de a sesiza FACUA, Orange i-a trimis un mail lui Xavier in care il soma sa plateasca factura "in termen de maximum 5 zile".
Asociatia consumatorilor considera ca acest caz este o dovada a modului 'irational' in care companiile de telefonie mobila raspund reclamatiilor facute de clientii lor. Protocolul de a raspunde negativ la reclamatiile privind facturile emise arata ca o buna parte din plangeri nici macar nu sunt analizate. Chiar si atunci cand este vorba de sume mari pentru apeluri imposibile, de 'multe ori incearca sa hartuiasca clientul cu amenintarea de a-l trece in registrul railor platnici si de-al face pana la urma sa plateasca', asigura FACUA.
Acum, compania a anuntat asociatia consumatorilor ca va intra in legatura cu Xavier si cu alti pagubiti, pe care ii cifreaza in total la cinci, 'pentru a-i informa de problema si a le spune ca factura nu este valabila si ca le va trimite una corecta si, desigur, pentru a le cere scuze'.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice