Berceanu: Fondul Monetar International sprijina privatizarea CFR Marfa

Data publicarii: 02-08-2010 | Economie

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat luni ca procesul de privatizare al CFR Marfa este in graficul stabilit beneficiind de sprijinul Fondului Monetar International, dar si de un prealabil accept al Comisiei Europene.

Intrebat in ce stadiu se afla privatizarea CFR Marfa, ministrul Radu Berceanu a raspuns: "In stadiul pe care l-am decis de anul trecut. Avem un studiu de fezabilitate, am facut o serie intreaga de pregatiri. Este pe drumul pe care l-am stabilit. De altfel, delegatia FMI a constat acest lucru si ne-a incurajat sa mergem pe aceasta directie."

Berceanu a precizat ca Guvernul si-a facut cunoscuta intentia si Comisiei Europene, ministrul Transporturilor fiind optimist ca punctul de vedere al CE va fi unul favorabil. "Noi trimitem toate aceste lucruri si la Comisia Europeana pentru a primi un accept de acolo, dar cei care erau prezenti de la Comisia Europeana ne-au asigurat de suportul lor  pentru toate aceste masuri", a adaugat Berceanu.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat la inceputul anului ca ar prefera sa privatizeze CFR Marfa pana la finalul acestui an, adaugand ca aceasta masura trebuia luata inca din 2007, cand compania inregistra profit.

"As prefera sa se intample pana la sfarsitul acestui an, astfel incat in 2010 sa primim si sa evaluam oferte de preluare", a spus Berceanu.

In plus, el a sustinut ca societatea trebuia privatizata inca din 2007, cand inca era pe profit.

"Eu am spus dintotdeauna ca era o idee buna sa privatizam mai de demult CFR Marfa. Daca mai stam mult, nu o sa mai avem ce vinde. In 2006, compania era pe profit, cu 17-18 milioane euro. Dupa, in 2007-2008, cand domnul Vosganian zicea ca economia duduie, au inceput problemele. Eu imi doresc o privatizare europeana si de aceea era vorba de alt context cand era pe castig", a precizat la acea data Berceanu.

Pierderile CFR Marfa s-au redus in T1 2010 cu circa 50%, la 64,19 mil. lei fata de T1 2009 cand au fost de 124,48 mil. lei, iar cifra de afaceri din aceeasi perioada a scazut cu 17,2% , la 198,24 mil. lei, au declarat in luna mai pentru Agentia NewsIn reprezentantii companiei.

Operatorul feroviar de stat de marfa a avut in intervalul ianuarie-martie 2010 afaceri de 198.241.000 lei, iar in T1 2009 acestea s-au cifrat la 239.550.000 lei.

In ceea ce priveste volumul de marfa transportat in primele trei luni din acest an, acesta a fost de 6.929.706 tone, la un nivel comparabil cu perioada similara a anului 2009, cand CFR Marfa a transportat 6.922.403 tone.

Bugetul de Venituri si Cheltuieli al societatii prevede in acest an investitii de 47 milioane lei, din care 86% sunt fonduri destinate modernizarilor de locomotive din parcul sociatatii. Potrivit CFR Marfa, restul fondurilor din bugetul de investitii sunt destinate finalizarii lucrarilor la diverse obiective incepute inainte de 2009.

CFR Marfa avea la sfarsitul lunii martie din acest an 11.313 angajati, in conditiile in care la 31 iulie 2009 erau 17.048 de salariati, numarul acestora scazand pe fondul concedierilor operate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, precum si al pensionarilor.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: