4 motive pentru care trebuie sa ne temem de deflatie
Data publicarii: 29-07-2010 | EconomieScaderea preturilor masinilor sau a iPod-urilor reprezinta un semn bun pentru consumatori si pentru economie, determinand o imbunatatire a standardelor de trai. Dar, atunci cand preturile tuturor bunurilor si serviciilor sunt in declin, este un semn de alarma privind dezvoltarea. Indicele preturilor de consum, care arata valoarea inflatiei, scade in momentul in care exista un declin accentuat al preturilor unor bunuri precum energia sau mancarea.
In America nu a existat o deflatie sustenabila de la inceputul anului 1930, dar in acest moment exista o mare posibilitate ca scenariul de atunci sa se repete. Inflatia din ultimele 12 luni s-a redus cu 1,1%, fiind sub nivelul pe care multi economisti il considera optim, iar inflatia din unele luni a fost negativa, in aceeasi masura in care a fost pozitiva, scrie US News.
De asemenea, in zona euro, rata anuala a inflatiei a scazut in iunie 2010 la 1,4%, comparativ cu 1,6%, in mai, fiind sub tinta de 2% avuta in vedere de Banca Centrala Europeana.
Prin urmare, sansele ca scaderea inflatiei sa determine aparitia fenomenului de deflatie sunt in crestere, iar unii economisti se tem ca acest lucru deja a inceput.
Banca Centrala a Statelor Unite vrea sa mentina inflatia intre 1% si 3%, dar estimarile pentru urmatorii ani arata ca nivelul va fi mai scazut.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman