Cine mai angajeaza azi in Romania
Data publicarii: 14-07-2010 | HR/CariereAbilitatile de comunicare, limbile straine, dar si cunostintele de operare a calculatorului au devenit indispensabile intr-o Romanie in care call-center-urile au ajuns principalii angajatori.
Criza economica a schimbat radical portretul-robot al angajatorului mare din Romania. Daca inainte de subrezirea economiei el era fie din domeniul constructiilor, fie din cel financiar, activa in 90% din cazuri in Bucuresti si nu se uita neaparat la calificarea candidatului (cazurile directorilor de sucursale cu liceul la baza sunt notorii), acum el este de cele mai multe ori din domeniul tehnologiei inalte sau din cel al serviciilor conexe si cauta obligatoriu forta de munca supracalificata si cunoscatoare de limbi straine.
"Se angajeaza masiv in outsourcing. Vorbim despre servicii pentru companii mari, unele din strainatate. Call-centerul este o afacere care merge bine pe timp de criza. De asemenea se cauta specialisti in domeniul programarii si cel in al componentelor pentru calculatoare. Aici vorbim in primul rand despre companiile multinationale, cum ar fi HP sau Oracle", ne explica Ovidiu Vilceanu, directorul fimei de consultanta Sales Consulting. Acesta aminteste ca Bucurestiul deja nu mai este singura zona a tarii unde se fac angajari importante ofertele mutandu-se usor si catre zona Banatului si a Ardealului. Salariul unui programator, de exmplu, porneste din jurul valorii de 1.000 de euro si poate ajunge chiar pana la 5.000 de euro, in functie de cunostintele angajatului.
Telefonistul-vedeta cu accent european
Firmele de outsourcing, categorie in care se incadreaza si call-center-urile par sa infloreasca pe timp de criza. De ce ne explica tot Ovidiu Vilceanu. "Outsourcingul presupune in primul rand reducerea
costurilor pentru companiile care apeleaza la asa ceva. Ori pe timp de criza taierea costurilor este un lucru vital." Prin lumea angajatorilor circula deja o stire cu aer de legenda. Se pare ca mai multe firme de profil parasesc India (cea mai cunoscuta tara in acest sector) si vin in Romania pentru ca potentialilor clienti nu le place accentul specific Punjabi. Mai mult, companiile specializate si-au rezolvat o mare problema
anul acesta prin reducerea costurilor cu salarizarea ca urmare a venirii crizei. Un operator call-center care lucreaza 8 ore pe tura de zi ajunge la 350-400 de euro, in timp ce, daca lucreaza noaptea el poate castiga si 500-600, de euro pe luna.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman