Doua treimi din romani nu stiu ce inseamna un credit
Data publicarii: 06-07-2010 | Finante-BanciPrincipalele forme de contact dintre populatie si serviciile financiare raman cardul de salariu si asigurarile obligatorii.
Majoritatea romanilor au ramas straini de produsele si serviciile financiare in ciuda boom-ului din perioada 2005-2008. Potrivit unui studiu al Institutului pentru Economie Mondiala realizat pentru Banca Mondiala, singurele produse utilizate frecvent de mai mult de 10% din romani sunt cardurile de debit si politele de asigurare, ambele fiind accesate mai degraba obligatoriu decat de bunavoie.
Cardul de debit, cunoscut si utilizat de 18,5% din repsondentii, la intrebarile studiului, este accesat in mod obligatoriu, cel putin de catre toti angajatii la stat si de catre o parte a pensionarilor care, prin lege iau salariul pe card.
Asigurarile, pe de alta parte, fac parte din viata cotidiana a 15,6% dintre repondenti in contextual in care orice proprietar de automobil incheie, obligatoriu, o polita RCA. In rest, doar 9,6% din romani au luat un credit de nevoi personale si sub 8% au un depozit bancar.
Educatie precara. Rudele inlocuiesc banca
"Indicele capabilitatii de a face alegeri financiare", un parametru menit sa exprime gradul de educatie economica al participantilor la studiu, se situeaza in Romania la doar 36,35%, dintr-un maxim posibil de 100%. In aceeasi ordine de idei, studiul arata ca doar 35% din respondenti folosesc servicii financiare formale, aceasta pondere fiind asteptata sa se mentina sub 50%, cel putin pana in 2013. Pe de alta parte, ponderea celor care vor utiliza imprumuturi contractate de la alte persoane fizice, in general rude sau prieteni, este de asteptat sa creasca in urmatorii doi ani pana la 30%, de la doar 8,2% in prezent.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman