Doua treimi din romani nu stiu ce inseamna un credit
Data publicarii: 06-07-2010 | Finante-BanciPrincipalele forme de contact dintre populatie si serviciile financiare raman cardul de salariu si asigurarile obligatorii.
Majoritatea romanilor au ramas straini de produsele si serviciile financiare in ciuda boom-ului din perioada 2005-2008. Potrivit unui studiu al Institutului pentru Economie Mondiala realizat pentru Banca Mondiala, singurele produse utilizate frecvent de mai mult de 10% din romani sunt cardurile de debit si politele de asigurare, ambele fiind accesate mai degraba obligatoriu decat de bunavoie.
Cardul de debit, cunoscut si utilizat de 18,5% din repsondentii, la intrebarile studiului, este accesat in mod obligatoriu, cel putin de catre toti angajatii la stat si de catre o parte a pensionarilor care, prin lege iau salariul pe card.
Asigurarile, pe de alta parte, fac parte din viata cotidiana a 15,6% dintre repondenti in contextual in care orice proprietar de automobil incheie, obligatoriu, o polita RCA. In rest, doar 9,6% din romani au luat un credit de nevoi personale si sub 8% au un depozit bancar.
Educatie precara. Rudele inlocuiesc banca
"Indicele capabilitatii de a face alegeri financiare", un parametru menit sa exprime gradul de educatie economica al participantilor la studiu, se situeaza in Romania la doar 36,35%, dintr-un maxim posibil de 100%. In aceeasi ordine de idei, studiul arata ca doar 35% din respondenti folosesc servicii financiare formale, aceasta pondere fiind asteptata sa se mentina sub 50%, cel putin pana in 2013. Pe de alta parte, ponderea celor care vor utiliza imprumuturi contractate de la alte persoane fizice, in general rude sau prieteni, este de asteptat sa creasca in urmatorii doi ani pana la 30%, de la doar 8,2% in prezent.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău