Statul ajuta firmele cu mai multa birocratie
Data publicarii: 05-07-2010 | AfaceriInfiintarea unei firme cu dosarul complet va dura mai mult de o saptamana, din cauza introducerii unor proceduri si acte. Pana in prezent, un intreprinzator care avea toate actele necesare isi putea infiinta o firma in trei zile.
Pe motiv ca trebuie sa cunoasca mai bine asociatii si sediile firmelor, in scopul combaterii evaziunii fiscale, Fiscul a impus companiilor care se infiinteaza si celor care isi schimba sediul social sa obtina si sa detina doua noi documente. Este vorba despre adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul la folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si despre certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Acte la dosar
Firmele aflate in aceasta situatie trebuie sa depuna la administratia financiara de care apartin o cerere de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Alaturi de cerere, reprezentantul legal al societatii mai trebuie sa ataseze la dosar urmatoarele documente: actele doveditoare a dreptului de folosinta (titlu de proprietate, contract de vanzare-cumparare, de inchiriere, de comodat etc.), actul de identitate al solicitantului si, daca este cazul, imputernicirea, precum si actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice.
Daca dosarul este complet, veti primi cele doua documente in cinci zile lucratoare, potrivit ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 2112.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile