De ce nu afiseaza bancomatele comisionul?
Data publicarii: 11-06-2010 | Finante-BanciClientii romani nu sunt instiintati direct cu privire la comisionul de retragere, spre deosebire de utilizatorii din alte tari.
Bancile locale percep unele dintre cele mai mari comisioane din Europa pentru retragerile de numerar de la bancomat. In acelasi timp, Romania ocupa unul dintre ultimele locuri din regiune in ceea ce priveste utilizarea cardului direct la comercianti fiind astfel fruntasa in ceea ce priveste retragerile de la ATM-uri.
In acest context, mai ales ca nivelul de educatie financiara al romanilor nu este unul tocmai de top, bancomatele locale ar putea fi tehnic adaptate incat sa afiseze comisioanele percepute pentru fiecare retragere in parte.
Nu e o practica, dar se poate
Ce-i drept, calculul si afisarea costurilor pentru fiecare tranzactie realizata la ATM nu este, deocamdata, cel putin, o practica la nivel european. Cu toate acestea, astfel de bancomate exista in tari precum Germania, Italia sau Marea Britanie iar reprezentantii retelelor Visa si Mastercard spun ca o astfel de solutie poate fi implementata si in Romania. "O astfel de solutie poate fi adusa in Romania. Din punct de vedere tehnic, ar fi un singur impediment.
Comisioanele nu ar putea fi calculate decat pentru cardurile emise de institutia financiara care detine bancomatul respectiv", spun cei de la Mastercard. Desi nu vorbim despre bancomate, astfel de aparate exista in Europa.
"Sunt destul de frecvente in Europa acele aparate unde poti face mai multe tipuri de operatiuni cu cardul. Ele nu apartin bancilor ci unor institutii asemanatoare cu IFN-urile din Romania. In cazul retragerilor de numerar, aceste aparate calculeaza si afiseaza comisionul", explica si reprezentantii Visa.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman