Romanii primesc reduceri la RCA, chiar daca au produs accidente
Data publicarii: 27-05-2010 | AutoFirmele de asigurari recurg la "smecherii" pentru a nu taxa suplimentar clientii, spun oficiali ai CSA. Doar 3% dintre proprietarii de automobile au fost penalizati de companiile de asigurari pentru accidente produse anul trecut.
Aproximativ 97% dintre proprietarii de masini care au cumparat o polita RCA in acest an au beneficiat de reduceri de 10% din partea companiilor de asigurari, odata cu introducerea sistemului de bonus-malus. Anul trecut, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) estima ca ponderea acestora va fi de doar 90%. Incepand din acest an, soferii care nu au fost implicati in accidente anul trecut beneficiaza de reduceri (bonus) la cumpararea RCA. In caz contrar, compania de asigurari va "taxa" clientul, adica va aplica clauza de malus. "Datele comunicate de asiguratori si centralizate de CSA arata ca doar 3% dintre asiguratii RCA nu au primit bonus la incheierea politei. Inainte de introducerea sistemului bonus-malus, estimarile indicau un procentaj de 10-12%", a declarat, miercuri, directorul Directiei Reglementari si Autorizari Asigurari Obligatorii in cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Mona Cucu, in cadrul unui seminar de specialitate.
3,7 milioane polite RCA
Specialistii contactati de Gandul sunt de parere ca, pentru a atrage clienti, unele firme de asigurari au preferat sa acorde o reducere de 10% soferilor care au cumparat polita RCA, chiar daca acestia au fost implicati in accidente in 2009 si ar fi trebuit sa fie taxati suplimentar de companii. "Anul trecut s-au incheiat circa 3,7-3,8 milioane polite RCA. Numarul dosarelor de dauna deschise pe RCA anul trecut a fost de circa 340.000. Matematic, procentajul de 3% al celor care nu au primit bonus anul acesta ar trebui sa fie de 9%. Diferenta se poate explica inclusiv prin smecherii facute de asiguratori care nu au verificat baza de date CEDAM si au acceptat declaratii false din partea soferilor", au explicat pentru Gandul reprezentanti din CSA.
Acestia spun ca mai exista si cazuri, mai ales in comune, in care agentii de asigurare nu au calculatoare sau nu au internet si chiar nu pot verifica baza de date CEDAM unde exista istoricul daunalitatii unui asigurat. Cucu a mai adaugat insa ca asiguratorii aplica prevederile sistemului bonus-malus dupa interogarea bazei de date CEDAM, administrata de CSA, care contine informatii privind istoricul daunalitatii unui asigurat RCA. Bonusul de 10% acordat soferilor de catre societatile de asigurari a fost insa "spulberat" de majorarea cu pana la 30% a preturilor la RCA in acest an fata de anul trecut.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău