Salariatii din sectorul privat - pregatiti din timp pentru criza
Data publicarii: 18-05-2010 | HR/CariereInca de la primele semne mai evidente ale crizei, patronii au fost pusi in situatia de a recurge la reduceri salariale si disponibilizari. Au existat, insa, si companii private in care s-au evitat scaderile de salariu si micsorarea de personal, in schimb salariile au fost inghetate, iar bonusurile si beneficiile au fost diminuate sau eliminate.
Potrivit lui Sorin Faur, director Resurse Umane BDO Romania si membru HR Club, acum, in plina criza, "sansele ca salariile in sectorul privat sa creasca sunt foarte mici. Cresterile salariale, mai ales in sectorul privat, se bazeaza pe performanta si pe capacitatea companiilor de a sustine fondul de salarii din profit. Alternativa nu exista". Pentru ca salariile sa creasca, in sectorul privat este necesar ca o companie sa fie nu doar performanta, ci sa isi atinga si depaseasca target-urile de vanzari si profit, lucru putin probabil pentru cea mai mare parte a economiei in acest moment, spune Faur.
Cu toate acestea, acolo unde acest lucru se intampla sau acolo unde managerii unei companii doresc in mod deosebit sa rasplateasca efortul si performanta angajatilor sai, se vor inregistra si cresteri salariale, dar vor fi punctuale si extrem de bine argumentate. "Mai degraba decat cresteri salariale, se vor acorda anumite bonusuri sau prime de performanta, dar in aceleasi conditii de cumpatare.
De altfel, nu este nici momentul psihologic potrivit pentru ca o companie sa decida acordarea generalizata a unor mariri salariale, ar da un semnal gresit, in conditiile inca prezente de incertitudine", a adaugat Sorin Faur. Pe de alta parte, in opinia acestuia, salariatii din sectorul privat nu trebuie sa se teama ca disponibilizatii de la stat le-ar putea lua locul. "Posibilitatea ca cineva sa fie inlocuit, cu cineva disponibilizat de la stat sau nu, exista si in prezent, in conditiile in care somajul este deja ridicat si este suficient sa dai un anunt de recrutare ca sa primesti, in medie, cel putin cateva sute, daca nu cateva mii de aplicatii".
Oricum, un numar si mai mare de someri va creste presiunea asupra celor deja angajati care se vor simti cu atat mai vulnerabili, "dar un risc generalizat de inlocuire masiva nu exista deoarece pe fond nici angajatorii nu doresc permutari de personal, atat timp cat cel existent este in limitele de cost acceptate si isi face treaba. Angajarea unei noi persoane inseamna multi timpi morti pana cand aceasta devine efectiv eficienta".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău