In Romania, tranzactiile spectaculoase cu diamante se fac pe piata gri
Data publicarii: 13-05-2010 | DiverseMiliardarii autohtoni se feresc sa investeasca in astfel de pietre pretioase. Piata diamantelor din Romania este foarte slab dezvoltata. In magazinele oficiale se vand pietre foarte mici si relativ ieftine, iar pietrele foarte scumpe se iau de pe piata gri sau din strainatate.
Diamantele au aparut in magazinele din Romania in urma cu aproximativ cinci ani, dupa ce, timp de multi ani, piata a fost dominata de bijuterii cu pietre de slaba calitate, aduse cu punga din Turcia sau Italia. Oana Ceciu, manager al diviziei Diamandis Center in cadrul firmei Horologivm, spune ca sunt cateva magazine care ofera spre vanzare diamante - in general mici si de slaba calitate, de maximum 2 carate. De exemplu, in oferta inelelor de logodna se pot gasi bijuterii cu diamante de 0,5 carate, la un pret de aproximativ de 10.000 de lei. Se gasesc insa pietre mai mici si cu preturi intre 5.000 si 7.000 de lei. Aceste bijuterii sunt aduse din Israel, Belgia sau India. In cazul unor comenzi speciale, magazinele pot aduce si piese mai scumpe.
Comerciantii se axeaza mai mult pe bijuterii, nu pe diamante nemontate. Cateva magazine expun si diamante nemontate si ofera monturi separat.
Pentru necunoscatori, un diamant nemontat nu atrage atat de mult cum ar atrage un diamant montat intr-o bijuterie.
"In Romania sunt prezente doar cateva din brandurile internationale de bijuterii de lux si chiar si acestea au colectii limitate, putine cu diamante", afirma Oliver Petcu, directorul general al firmei de consultanta CPP Luxury.
Principalele branduri prezente pe piata romaneasca sunt Chopard, De Grisogono, Korloff, Bvlgari, Boucheron si Damiani, prin distributie de tip multibrand - magazine precum Cellini, Micri Gold sau Adorri. Un segment de clienti pentru aceasta zona este reprezentat de cei cu venituri medii, care vad in inelele cu diamante un cadou special, insa vanzarile nu sunt mari. "Nu sunt la preturi deosebite. Dar, oarecum ai siguranta psihica a procu-rarii unui diamant veritabil", a declarat Oana Ceciu.
Urmatorul segment este cel al clientilor de lux - care isi cumpara bijuterii cu diamante in strainatate, in special in Paris, Milano sau Londra. Unul dintre motive este si pretul, pentru ca o piesa de valoare este mai ieftina la showroomul unei marci decat la dealerii locali.
Numai prin intermediari
"Ceea ce se tranzactioneaza pe piata gri este mult mai spectaculos", afirma Oana Ceciu.
Astfel, inainte de criza economica, s-au platit pe piata gri preturi de 40-50.000 de euro pentru diamante de peste 4-5 carate, de cele mai multe ori sub preturile burselor internationale. Aceasta piata este ocupata de asa-zisi intermediari, care se invartesc exclusiv in anturajele milionarilor.
Oamenii care au lichiditati cumpara diamante pentru accesorizare sau, mai rar, ca investitie de portofoliu.
Oana Ceciu stie de existenta a maximum cinci oameni in Romania care se uita la diamante ca la o investitie de portofoliu, iar aceia nu sunt din topurile miliardarilor, care prefera imobiliarele. "Trebuie sa ai o anumita cultura despre domeniu, iar majoritatea miliardarilor cunoscuti probabil gandesc «cum sa bag eu atatia bani intr-o pietricica?». Diamantele insemna o investitie de cateva milioane in cateva grame, pe care le poti transporta absolut oriunde vrei, fara sa fie detectate de absolut nimeni si pe care poti sa le tii inclusiv in buzunar", a declarat Oana Ceciu. Valoarea unui diamant folosit pentru bijuterii se stabileste in functie de patru parametri - carataj, culoare, claritate si taietura. Greutatea se masoara in carate, un carat avand 0,2 grame.
Pe bursele internationale, diamantele sunt cotate in functie de cerere si oferta, dupa primii trei parametri, taietura se considera buna din start.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău