Ritual la job: cafea, messenger si tigari
Data publicarii: 10-05-2010 | LifestyleUn studiu realizat de un om de afaceri din Iasi care detine o firma de proiectari arata ca angajatii pierd un sfert din timpul de lucru pe site-uri de socializare. Pentru a scapa de stresul de la birou, salariatii se relaxeaza cu filmulete pe youtube.com, cu discutii pe Yahoo!Messenger sau in pauze lungi de fumat.
Munca la birou poate fi mai putin stresanta daca mai schimbi o vorba cu prietenii pe messenger, asculti melodia preferata pe YouTube sau iti faci noi amici pe Hi5. Cel putin asta cred angajatii ieseni, care profita din plin de accesul gratuit la internet in timpul jobului.
"Stau cu Yahoo!Messenger deschis la birou si daca am mult de lucru imi pun status «Busy». Sunt zile in care vorbesc mai mult cu sotia, fiindca ajung mai tarziu acasa decat ea si-mi spune sa cumpar paine sau sa rezolv alte probleme casnice", sustine Cristian Tiberiu, care lucreaza la o firma de turism.
Navigarea pe internet in interes personal este un "sport" foarte popular printre salariati, se plang angajatorii. Gheorghe Plesu, patronul unui institut de proiectari din Iasi si presedintele Oamenilor de Afaceri, a facut un studiu privind modul in care muncesc angajatii sai.
Facebook si Hi5, favorite
"Am facut un studiu pornind de la informarile date de un soft care monitoriza paginile de internet pe care intrau angajatii si am observat ca oamenii mei pierdeau cam doua ore din timpul de lucru pe pagini de internet, in interes personal. O parte din acest interval si-l petreceau si pe messenger sau ieseau la tigara", spune Gheorghe Plesu, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Iasi.
"Din ce am observat, prima data citeau ziarele, la cafea, apoi se logau pe messenger si-si trimiteau linkuri cu ce gaseau interesant. YouTube si 220.ro erau cele mai accesate pagini din interiorul companiei", adauga Gheorghe Plesu, care spune ca in cadrul intalnirilor de la asociatie a mai auzit si alti patroni nemultumiti de aceasta problema.
In topul preferintelor angajatilor se afla paginile de socializare Facebook, Hi5, Twitter, precum si YouTube, pentru muzica si filme haioase, sau Softpedia, enciclopedie online folosita pentru cunostinte generale.
"Programul este foarte incarcat si stresant si conteaza foarte mult sa mai schimb o vorba cu cineva detasat, dinafara companiei, care imi poate da o idee si-mi poate spune parerea fara a fi partinitor", spune Laurentiu Caliman, agent imobiliar.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău