Cum iti alegi biroul potrivit?
Data publicarii: 29-04-2010 | ImobiliareProcedurile prin care trece o companie atunci cand vrea sa-si schimbe sediul nu sunt unele greoaie: cauti spatiul pe care-l doresti, te pregatesti cu anumite conditii, ii prezinti proprietarului activitatea si istoricul firmei, cadeti de acord cu masurile prevazute in contractul de inchiriere (si esti atent la respectivul document, pentru ca este foarte important), dai bani in avans pentru 3 luni de chirie, iti reamenajezi spatiul si poti sa te muti.
"In momentul in care v-ati hotarat sa inchiriati un spatiu office trebuie sa veniti cu temele facute, si anume: sa va clarificati bine criteriile cautarii: suprafata, zona, bugetul.
Pasul doi este ierarhizarea acestor criterii, asa incat sa stie care aspecte sunt obligatorii si care sunt optionale. Chiar daca in acest moment exista o oferta mare in piata, oferta perfecta este greu de gasit" a declarat, pentru Curierul National, Irina Petrescu, Partener Esop Consulting. Ea a mai spus ca in acelasi timp trebuie sa aveti pregatit un mic istoric al firmei deoarece multi proprietari solicita acest lucru.
Contractul de inchiriere trebuie sa fie cat mai clar
Urmatoarea etapa despre care ne-a mentionat Irina Petrescu presupune intocmirea unui contract intre cele doua parti. "Contractul de inchiriere nu este nevoie sa fie facut la notar. Uneori prezenta notarului e solicitata pentru a da "data certa" contractului. Prin data certa, in cazul in care imobilul se vinde, chiriasii au certitudinea ca viitorul proprietar va respecta contractul agreat de ei cu actualul proprietar. Formalitatile la notar presupun costuri in plus care vor fi datorate de cei care le-au solicitat", a mai completat oficialul Esop. Ca o parere generala despre contractul de inchiriere, el trebuie sa fie cat mai clar si sa reglementeze situatiile cele mai importante.
In cadrul contractului stabiliti si perioada pentru care vreti sa inchiriati. "Perioada de inchiriere este de minimum un an. Nu exista o perioada maxima de inchiriere", a subliniat Irina Petrescu. Dar in acelasi timp trebuie sa va asteptati sa platiti cateva luni in avans. "In functie de tipul cladirii si de politica de promovare a proprietarului, avansul solicitat este intre 1-3 luni de chirie", a explicat specialistul imobiliar.
Mai trebuie sa stiti ca in cele mai multe cazuri reamenajarea spatiului se face de viitorul chirias.
Aspecte-cheie ale contractului de inchiriere:
- chiria si cheltuielile de intretinere
- perioada contractuala, modalitati de a iesi din contract inainte de termen
- avansul solicitat de proprietar
- garantia contractuala
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani