Peste un sfert dintre romani au credite, potrivit unui studiu GfK
Data publicarii: 23-04-2010 | Finante-BanciPeste un sfert dintre romani (26%) au credite, nivel similar cu cel inregistrat in Ungaria, dar sub nivelul Sloveniei unde aproape o treime (32%) din populatie s-a aratat interesata de credite, potrivit unui studiu realizat de GfK Romania.
In martie, creditele de consum (fara ipoteca) au fost contractate de 18% din populatia Romaniei, in scadere cu 4% fata de ianuarie, in vreme ce numai 4% dintre romani au contractat un credit pentru achizitionarea unei case sau apartament, potrivit studiului.
In legatura cu intentiile de imprumut pentru urmatoarele 12 luni, 4% dintre romanii sustin ca vor apela la credite de consum si numai 1% la cele pentru locuinta.
Mai mult de o zecime (11%) dintre romanii chestionati declara ca folosesc produse bancare de economisire, mult mai putin decat austriecii (75%), cehii sau bulgarii (peste 2 treimi din populatie), dar mai mult decat vecinii din Ucraina, Polonia sau Serbia, mai arata studiul.
In ce priveste obiceiurile de utilizare a serviciilor tip e-banking sau internet banking, romanii sunt foarte reticenti in conditiile in care mai putin de 1% apeleaza la acestea. La polul opus se situeaza Cehia (29%), Slovenia (24%) si Polonia (20%).
Studiul GfK Financial Market Data System (FMDS) masoara obiceiurile bancare ale locuitorilor cu varsta de peste 15 ani din 13 tari ale Europei Centrale si de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croatia, Slovacia, Slovenia, Rusia, Ucraina, Serbia, Macedonia, Bosnia Hertegovina, Bulgaria si Romania. In Romania au fost chestionate 1.000 de persoane, esantionul fiind reprezentativ la nivel national.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului GfK. Activitatile sale sunt structurate pe patru segmente: Custom Research - cercetare ad hoc, Consumer Panel - cercetare continua pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continua pentru bunuri electronice si electrocasnice si Media - cercetare calitativa si cantitativa pe consumul de produse media.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman