Ghetea: Bancile ar putea cere garantii suplimentare doar clientilor rau-platnici
Data publicarii: 23-04-2010 | Finante-BanciBancile nu ar trebui sa ceara garantii suplimentare clientilor cu serviciul datoriei la zi, chiar daca valoarea colateralului a scazut, deoarece nu sunt nevoite sa constituie provizioane, a spus presedintele Asociatei Romane a Bancilor (ARB), Radu Gratian Ghetea.
"Daca clientul plateste in termen, are serviciul datoriei la zi cum se zice, banca nu are niciun motiv sa ceara garantii suplimentare, pentru ca nu ar trebui sa faca provizioane", a spus Ghetea.
Raspunsul sefului ARB a venit in urma unei intrebari legate de posibila introducere a unor noi metode de reevaluare a activelor, care au ca scop marcarea la piata a garantiilor depuse de clienti, metode care se bazeaza pe indici statistici.
Ghetea a spus ca ARB poarta discutii cu BNR pentru acceptarea unor indici statistici, in vederea reevaluarii garantiilor ipotecare.
Pe de alta parte, un client care a ajuns sa intarzie la plata cu 90 de zile, situatie in care banca este obligata sa faca provizioane de aproape 75%, "lucrurile se schimba, deoarece persoana respectiva este in culpa"
"Atunci fie se executa creditul, fie se reesaloneaza, dar ramane la latitudinea fiecarei banci ca atunci cand scrie conditiile de reesalonare sa spuna ca garantiile nu sunt suficiente", a explicat Ghetea.
De asemenea, vicepresedintele ARB, Sergiu Oprescu, a reluat faptul ca fiecare banca va raspunde pe cont propriu, dar solicitarea de garantii suplimentare nu are ratiuni economice.
"O astfel de abordare nu are ratiuni comerciale, dar in mod evident daca clientul a intrat intr-o categorie de neperformanta, atunci in discutiile de restructurare se poate solicita si garantii suplimentare", a conchis Oprescu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii