Cat costa sa scapi de problemele din contractele de credit
Data publicarii: 21-04-2010 | Finante-BanciCand Protectia Consumatorului nu ii poate ajuta sa-si rezolve conflictele cu bancile, romanii ajung la mediator sau la avocat. Doua cai care presupun anumite costuri, insa sansele de solutionare a problemelor sunt mai mari. In timp ce aproape jumatate dintre cererile de mediere au venit de la persoane carora bancile le-au refuzat reesalonarea datoriilor, avocatii spun ca cele mai multe dosare aflate pe rolul instantelor se refera la modificarea abuziva de catre banca a dobanzilor la credite.
50% rata de succes in cazul medierii
Ce poate face in acest caz un mediator, de exemplu, si cat de mari sunt sansele ca o persoana sa aiba castig de cauza? Romanii mai merg la mediator si atunci cand ajung in baza de date a Biroului de Credit fara sa fie anuntati, si nu pentru sume mari, dar si cand bancile omit sa le scada dobanzile variabile la credite, a declarat pentru Gandul Tudor Tatu, presedintele Uniunii Mediatorilor Bancari (UMB). Sunt si situatii, mai rare dar destul de complicate, cand oamenii se trezesc cu cardurile blocate in bancomat, ATM-ul nu le elibereaza numerar sau pur si simplu raman fara bani pe card in urma unor tranzactii debitate de mai multe ori.
"Tinand cont de solicitarile de mediere pe care le-am avut, jumatate s-au solutionat pozitiv, iar alte 20% negativ", spune Tatu. In 30% din cazuri, insa, partile nu au putut ajunge la nicio solutie, iar medierea s-a intrerupt. De vina au fost bancile, care nu au vrut sa negocieze datoriile, un alt motiv fiind refuzul de a anula masurile luate anterior. Tarifele in acest caz sunt cuprinse intre 100 si 300 de lei, suma perceputa de la fiecare dintre parti.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice