Cat costa sa scapi de problemele din contractele de credit
Data publicarii: 21-04-2010 | Finante-BanciCand Protectia Consumatorului nu ii poate ajuta sa-si rezolve conflictele cu bancile, romanii ajung la mediator sau la avocat. Doua cai care presupun anumite costuri, insa sansele de solutionare a problemelor sunt mai mari. In timp ce aproape jumatate dintre cererile de mediere au venit de la persoane carora bancile le-au refuzat reesalonarea datoriilor, avocatii spun ca cele mai multe dosare aflate pe rolul instantelor se refera la modificarea abuziva de catre banca a dobanzilor la credite.
50% rata de succes in cazul medierii
Ce poate face in acest caz un mediator, de exemplu, si cat de mari sunt sansele ca o persoana sa aiba castig de cauza? Romanii mai merg la mediator si atunci cand ajung in baza de date a Biroului de Credit fara sa fie anuntati, si nu pentru sume mari, dar si cand bancile omit sa le scada dobanzile variabile la credite, a declarat pentru Gandul Tudor Tatu, presedintele Uniunii Mediatorilor Bancari (UMB). Sunt si situatii, mai rare dar destul de complicate, cand oamenii se trezesc cu cardurile blocate in bancomat, ATM-ul nu le elibereaza numerar sau pur si simplu raman fara bani pe card in urma unor tranzactii debitate de mai multe ori.
"Tinand cont de solicitarile de mediere pe care le-am avut, jumatate s-au solutionat pozitiv, iar alte 20% negativ", spune Tatu. In 30% din cazuri, insa, partile nu au putut ajunge la nicio solutie, iar medierea s-a intrerupt. De vina au fost bancile, care nu au vrut sa negocieze datoriile, un alt motiv fiind refuzul de a anula masurile luate anterior. Tarifele in acest caz sunt cuprinse intre 100 si 300 de lei, suma perceputa de la fiecare dintre parti.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii