Ce drepturi au pasagerii aerieni
Data publicarii: 20-04-2010 | TurismIn cazul anularii unui zbor, clientii firmelor aeriene au dreptul la mese si bauturi racoritoare gratuite, doua apeluri telefonice, dar si la returnarea contravalorii biletului de avion.
"Situatia actuala din aeroporturile europene poate fi considerata o circumstanta cu totul exceptionala. Cu toate acestea, reamintim ca drepturile pasagerilor din tarile Uniunii Europene se aplica si in aceasta situatie", a tinut sa precizeze comisarul european pentru Transporturi, Siim Kallas.
Mai exact, pasagerii au urmatoarele drepturi:
Dreptul de a primi informatii
Reprezentantii firmelor aeriene trebuie sa le transmita clientilor care sunt drepturile lor si au obligatia de a-i tine la curent pe pasageri cu evolutia situatiei, daca un zbor e anulat sau daca pleaca ori ajunge cu intarziere.
Dreptul la asistenta
In cazul intarzierii sau anularii zborului, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit mese si bauturi racoritoare, direct proportionale cu timpul de asteptare, si doua apeluri telefonice, mesaj prin telefon sau fax.
Daca ora de plecare anticipata e la cel putin o zi dupa ora de plecare anuntata initial sau in eventualitatea unei redirectionari, daca ora de plecare anticipata a unui nou zbor e la cel putin o zi dupa ora de plecare programata pentru zborul anulat, pasagerii au dreptul sa li se ofere gratuit cazare si transportul dintre aeroport si locul cazarii.
Dreptul la rambursare sau redirectionare
In caz de anulare a unui zbor, pasagerii au mai multe posibilitati. "Pot alege sa li se ramburseze, in sapte zile, intregul cost al biletului, la pretul de achizitie, in cazul in care zborul devine inutil in raport cu planul de calatorie initial al pasagerului, impreuna cu un zbor de retur la punctul de plecare initial, cat mai repede posibil", spune Mihai Titichi, sef Serviciu juridic al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor.
O alternativa e redirectionarea spre destinatia finala, la o data ulterioara. Insa, acest lucru se poate intampla doar daca au ramas locuri neocupate.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des