Danone admite ca iaurturile sale nu fac minuni
Data publicarii: 16-04-2010 | ActualitateGrupul Danone isi va modifica reclamele la iaurturile Activia si Actimel, dupa ce a anuntat ca renunta la incercarea de a obtine recunoasterea efectelor benefice asupra sanatatii generate de consumul celor doua produse, anunta AFP, citata de Hotnews.
In raportul trimestrial privind veniturile, compania a precizat ca a retras de la Autoritatea europeana pentru securitatea alimentelor (EFSA) solicitarea prin care incerca sa obtina recunoasterea oficiala a presupuselor efecte benefice asupra sanatatii.
Cu alte cuvinte, Danone admite ca efectele "miraculoase" ale iaurturilor sale nu sunt "dovedite stiintific", asa cum sustine in reclame.
Danone isi motiveaza decizia prin "lipsa de claritate si vizibilitate in ceea ce priveste aplicarea reglementarilor europene" din domeniu.
In prezent, Danone isi promoveaza cele doua branduri de iaurt spunand ca Activia rezolva problemele de tranzit intestinal lent, iar Actimel contribuie la intarirea apararii naturale a organismului. Autoritatea europeana pentru securitatea alimentelor (EFSA) nu a confirmat insa niciuna dintre pretentiile companiei, iar reclamele grupului au fost deja modificate in Franta.
In februarie, Autoritatea europeana a decis ca afirmatiile Danone, potrivit carora un ingredient denumit Immunofortis, prezent in produsele destinate copiilor, contribuie la intarirea sistemului imunitar nu sunt sustinute stiintific.
"Dovezile furnizate sunt insuficiente pentru a stabili o legatura cauza-efect intre consumul de Immunofortis si un raspuns imunitar pozitiv", au concluzionat oamenii de stiinta ai agentiei.
In Romania, Danone a avut mai multe promotii prin care consumatorii erau indemnati sa incerce Activia timp de 14 zile, sub promisiunea reglarii tranzitului intestinal. Clientilor li se garanta returnarea banilor dati pe iaurt, in cazul in care erau nemultumiti. Astfel, consumatorilor li se "garanteaza" ca beneficiaza de cea mai buna oferta. In astfel de promotii, ca si in cele "bazate pe cercetari stiintifice", strategia se bazeaza pe impactul psihologic al ofertei care pare, intr-adevar, imbatabila.
"Ideea campaniilor promotionale de tipul «daca nu esti multumit, primesti banii inapoi» urmareste sa creasca penetrarea si sa indemne noi consumatori sa incerce Activia, un iaurt care contribuie la imbunatatirea confortului digestiv", a declarat, recent, Erika Iordache, corporate Communication manager Danone Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii