Studiu VISA: Statul la coada starneste iritare in Marea Britanie
Data publicarii: 28-08-2006Studiul privind stilul de viata realizat la nivel national exploreaza ce anume ii enerveaza pe oameni in privinta statului la coada si cat dureaza pana ca ei sa reactioneze. Femeile sunt cele mai sensibile la “presiunea statului la cozi”, mai ales atunci cand sunt presate de cei din spate sa fie mai rapide (71%). Iar cei din spate sunt cel mai probabil barbatii, considerati ca cei mai nerabdatori, 69% dintre ei fiind nemultumiti de cei care nu sunt pregatiti sa plateasca odata ajunsi la casa.
Studiul mai arata ca termenul de 15 minute reprezinta durata de gratie, dupa care “furia statului la coada” escaladeaza rapid de la simpla iritare la manie, aceasta din urma facandu-si aparitia in aproximativ 21 de minute. In medie o persoana are la dispozitie 24,2 minute, inainte de a deveni atat de iritata incat fie face o plangere oficiala, fie abandoneaza totul si pleaca. Cele mai dificile persoane din categoria celor ce stau la coada sunt cele din grupa de varsta 55-64 ani, care sunt primii iritati (in 7 minute comparativ cu media nationala de 8,6 minute) si renunta inaintea tuturor.
Britanicii considera ca cele mai inacceptabile fapte sunt:
1. Impinsul la coada/intratul in fata (91%)
2. Nerabdarea celor din spate (65%)
3. Copiii care nu se poarta civilizat (63%)
4. Persoanele care nu sunt pregatite sa plateasca atunci cand le vine randul (60%)
5. Parasirea cozii pentru a face cumparaturi suplimentare (58%)
6. Prezentarea mai multor articole decat cele admise la sectiunea „10 articole sau mai putin” (52%)
7. Vorbitul indelungat cu personalul de la casa de marcat (50%)
8. Vorbitul la telefonul mobil (49%)
Greg Twitcher, Vicepresedinte, Visa UK a mentionat:
"In fiecare zi, oamenii simt atata presiune pe timpul lor incat 70% sunt pregatiti sa paraseasca magazinul daca coada este prea lunga. Exista acum mai multe optiuni clienti, iar cei ce merg la cumparaturi au din ce in ce mai multe cai de a-si usura cumparaturile, incluzand achizitiile on-line sau cumparaturile la ore tarzii.
Dezvoltarea tehnologiei cardurilor cu cip a facut deja diferenta in modul in care facem cumparaturi, iar noua tehnologie, precum cea de tip “contactless” (fara contact), va da posibilitatea realizarii platii doar prin simpla “prezentare” a cardului in fata unui cititor de carduri, crescand viteza cu care sunt deserviti cei ce stau la cozi pentru plati de valori mici”.
Analiza Visa UK are in vedere comportamentul persoanelor atunci cand isi fac cumparaturile personale si identifica caracteristicile “furiei statului la cozi”. Britanicii se simt mult mai deranjati daca timpul lor pretios este pierdut inutil in viata lor de zi cu zi si cauta din ce in ce mai mult tehnologia care sa le ofere optiuni mai convenabile de economisire a timpului.
Studiul pentru Visa UK a fost realizat de Future Foundation, utilizand interviurile prin telefon pe un esantion reprezentativ de 1,041 de adulti de peste 16 ani, in iunie 2006.
Daca statul la coada va face sa va iesiti din minti, urmati acest ghid simplu al etichetei statului la coada pentru o experienta placuta la cumparaturi.
Eticheta statului la coada
1. Pregatiti suma pe care o aveti de achitat in timp ce stati la coada – mai exact inainte de a ajunge in fata. Sunt putine lucruri mai iritante decat asteptarea unei alte persoane in timp ce aceasta isi goleste portofelul pentru a gasi suma fixa pe care o are de platit. Cel mai rapid mod de a va feri de aceasta problema este sa folositi un card Visa. Cei din spatele dumneavoastra va vor fi cu siguranta mai recunoscatori pentru ca le-ati dat posibilitatea sa plateasca mai repede.
2. Limitati-va convorbirile telefonice. Daca trebuie neaparat sa vorbiti la telefon in timp ce asteptati la coada, asigurati-va ca ati inchis inainte de a va veni randul sa platiti, altfel riscati sa fiti primit cu raceala de operatorul de la casa si de toti ceilalti din spate.
3. Intratul in fata la coada este un pacat de neiertat. Oricat de tentant ar fi sa intrati in fata la o coada imensa, nu subestimati mania pe care o veti starni intre clientii iritati si obositi, asa incat tineti minte ca o faceti pe riscul dumneavoastra.
4. Nu incercati sa introduceti 11 articole la sectiunea de „10 articole sau mai putin”. Daca va incadrati in aceasta categorie, nu numai ca e foarte probabil sa starniti furia celorlalti clienti (care va vor numara articolele), dar in plus operatorii de la casa nu vor fi nici ei prea amabili si este foarte probabil ca va veti muta la una dintre cele mai lungi cozi din magazin.
5. Faceti liste de cumparaturi. O lista de cumparaturi poate parea o pierdere de vreme atunci cand va grabiti sa mergeti la supermarket, dar daca ati fost vreodata in spatele unei persoane care a constatat la casa ca a uitat sa cumpere ceva, va veti da seama de valoarea unei asemenea liste. De asemenea, acest lucru inseamna ca nu veti da ascultare cumparaturilor bazate din impuls si va veti mentine un buget echilibrat.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani