Studiu VISA: Statul la coada starneste iritare in Marea Britanie
Data publicarii: 28-08-2006
Studiul privind stilul de viata realizat la nivel national exploreaza ce anume ii enerveaza pe oameni in privinta statului la coada si cat dureaza pana ca ei sa reactioneze. Femeile sunt cele mai sensibile la “presiunea statului la cozi”, mai ales atunci cand sunt presate de cei din spate sa fie mai rapide (71%). Iar cei din spate sunt cel mai probabil barbatii, considerati ca cei mai nerabdatori, 69% dintre ei fiind nemultumiti de cei care nu sunt pregatiti sa plateasca odata ajunsi la casa.
Studiul mai arata ca termenul de 15 minute reprezinta durata de gratie, dupa care “furia statului la coada” escaladeaza rapid de la simpla iritare la manie, aceasta din urma facandu-si aparitia in aproximativ 21 de minute. In medie o persoana are la dispozitie 24,2 minute, inainte de a deveni atat de iritata incat fie face o plangere oficiala, fie abandoneaza totul si pleaca. Cele mai dificile persoane din categoria celor ce stau la coada sunt cele din grupa de varsta 55-64 ani, care sunt primii iritati (in 7 minute comparativ cu media nationala de 8,6 minute) si renunta inaintea tuturor.
Britanicii considera ca cele mai inacceptabile fapte sunt:
1. Impinsul la coada/intratul in fata (91%)
2. Nerabdarea celor din spate (65%)
3. Copiii care nu se poarta civilizat (63%)
4. Persoanele care nu sunt pregatite sa plateasca atunci cand le vine randul (60%)
5. Parasirea cozii pentru a face cumparaturi suplimentare (58%)
6. Prezentarea mai multor articole decat cele admise la sectiunea „10 articole sau mai putin” (52%)
7. Vorbitul indelungat cu personalul de la casa de marcat (50%)
8. Vorbitul la telefonul mobil (49%)
Greg Twitcher, Vicepresedinte, Visa UK a mentionat:
"In fiecare zi, oamenii simt atata presiune pe timpul lor incat 70% sunt pregatiti sa paraseasca magazinul daca coada este prea lunga. Exista acum mai multe optiuni clienti, iar cei ce merg la cumparaturi au din ce in ce mai multe cai de a-si usura cumparaturile, incluzand achizitiile on-line sau cumparaturile la ore tarzii.
Dezvoltarea tehnologiei cardurilor cu cip a facut deja diferenta in modul in care facem cumparaturi, iar noua tehnologie, precum cea de tip “contactless” (fara contact), va da posibilitatea realizarii platii doar prin simpla “prezentare” a cardului in fata unui cititor de carduri, crescand viteza cu care sunt deserviti cei ce stau la cozi pentru plati de valori mici”.
Analiza Visa UK are in vedere comportamentul persoanelor atunci cand isi fac cumparaturile personale si identifica caracteristicile “furiei statului la cozi”. Britanicii se simt mult mai deranjati daca timpul lor pretios este pierdut inutil in viata lor de zi cu zi si cauta din ce in ce mai mult tehnologia care sa le ofere optiuni mai convenabile de economisire a timpului.
Studiul pentru Visa UK a fost realizat de Future Foundation, utilizand interviurile prin telefon pe un esantion reprezentativ de 1,041 de adulti de peste 16 ani, in iunie 2006.
Daca statul la coada va face sa va iesiti din minti, urmati acest ghid simplu al etichetei statului la coada pentru o experienta placuta la cumparaturi.
Eticheta statului la coada
1. Pregatiti suma pe care o aveti de achitat in timp ce stati la coada – mai exact inainte de a ajunge in fata. Sunt putine lucruri mai iritante decat asteptarea unei alte persoane in timp ce aceasta isi goleste portofelul pentru a gasi suma fixa pe care o are de platit. Cel mai rapid mod de a va feri de aceasta problema este sa folositi un card Visa. Cei din spatele dumneavoastra va vor fi cu siguranta mai recunoscatori pentru ca le-ati dat posibilitatea sa plateasca mai repede.
2. Limitati-va convorbirile telefonice. Daca trebuie neaparat sa vorbiti la telefon in timp ce asteptati la coada, asigurati-va ca ati inchis inainte de a va veni randul sa platiti, altfel riscati sa fiti primit cu raceala de operatorul de la casa si de toti ceilalti din spate.
3. Intratul in fata la coada este un pacat de neiertat. Oricat de tentant ar fi sa intrati in fata la o coada imensa, nu subestimati mania pe care o veti starni intre clientii iritati si obositi, asa incat tineti minte ca o faceti pe riscul dumneavoastra.
4. Nu incercati sa introduceti 11 articole la sectiunea de „10 articole sau mai putin”. Daca va incadrati in aceasta categorie, nu numai ca e foarte probabil sa starniti furia celorlalti clienti (care va vor numara articolele), dar in plus operatorii de la casa nu vor fi nici ei prea amabili si este foarte probabil ca va veti muta la una dintre cele mai lungi cozi din magazin.
5. Faceti liste de cumparaturi. O lista de cumparaturi poate parea o pierdere de vreme atunci cand va grabiti sa mergeti la supermarket, dar daca ati fost vreodata in spatele unei persoane care a constatat la casa ca a uitat sa cumpere ceva, va veti da seama de valoarea unei asemenea liste. De asemenea, acest lucru inseamna ca nu veti da ascultare cumparaturilor bazate din impuls si va veti mentine un buget echilibrat.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău