Greii internetului romanesc au adoptat un set de principii pentru publicitatea online
Data publicarii: 15-04-2010 | MediaGrupurile media, regiile de vanzari interactive si companiile online AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst Romania si Splendid Interactive anunta ca au decis de comun acord adoptarea unui set de principii care sa guverneze gestionarea campaniilor de performance marketing pe toate site-urile pe care le editeaza si/sau le reprezinta din punct de vedere al vanzarii spatiilor de publicitate, potrivit Money.ro.
Prin adoptarea setului de principii enuntat mai jos, semnatarii acestui comunicat isi propun sa faca inca un pas in directia maturizarii industriei de publicitate online din Romania, prin furnizarea unui cadru coerent care sa raspunda nevoii de stimulare a performantei campaniilor online, indiferent de forma in care este cuantificata aceasta (prin atragerea de utilizatori pe site-urile clientilor, prin generarea de lead-uri sau de actiuni, etc.)
Aceasta decizie vine intr-un context in care internet-ul a devenit un mediu de comunicare de masa, gradul de penetrare depasind deja 60% in mediul urban (conform cifrelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor).
Astfel, internet-ul este singurul mediu care poate oferi clientilor de publicitate nu numai publicitate de brand (ca televiziunea, radioul, presa scrisa sau outdoor-ul), ci si posibilitatea de a interactiona direct cu actualii si potentialii consumatori, metoda specifica publicitatii online, care are nevoie de un set de reguli specifice.
Semnatarii isi propun astfel sa dezvolte si sa promoveze catre clientii de publicitate interesati de solutii de performance marketing campanii construite pe urmatoarele principii:
Utilizarea, in exclusivitate, a unor sisteme bazate pe linkuri text, insotite sau nu de o imagine grafica, reclamele de tip display urmand a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach si creare de awareness. Se urmareste astfel diferentierea clara intre cele doua categorii de obiective urmarite preponderent de clienti (brand awarness si performanta), atat prin mijloacele de promovare utilizate, cat si prin modul de tarifare (cost-per-click / cost-per-lead / cost-per-action / cost-per-sale, respectiv cost-per-thousand).
De asemenea, recomandarea grupului de initiativa este de a se folosi imagini care prezinta produsul sau serviciul promovat (doar in situatii exceptionale si logo-ul clientului de publicitate) insotite de prezenta obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care sa determine utilizatorii sa acceseze linkul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovata, fapt care va creste eficienta si rata de raspuns.
Totodata, vanzarea spatiilor se va face in regim de run-of-network si/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe intreaga retea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemanator), incurajandu-se targetarea reclamelor in functie de cuvinte si expresii cheie sau criterii demografice, urmarindu-se astfel cresterea ratei de click si, implicit, a eficientei campaniilor de promovare online derulate, atat in interesul publisherilor, cat si al agentiilor de media si, mai ales, al clientilor.
Lista principiilor stabilite de grupul de initiativa ramane deschisa pentru alte propuneri dar si pentru alti publisheri, grupuri media, regii interactive, agentii digitale si de media precum si pentru clientii care doresc sa contribuie constructiv la maturizarea pietei online din Romania.
Integral in Money.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii