Tiron (CNADNR): Concesionarul Vinci-Aktor a renuntat la constructia autostrazii Comarnic-Brasov
Data publicarii: 15-04-2010 | ActualitateConsortiul Vinci-Aktor, castigatorul licitatiei pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, a renuntat la proiect deoarece nu a reusit sa obtina finantare din partea bancilor pentru demararea lucrarilor in conditiile contractului semnat, a declarat Dorina Tiron.
"In continuare, vom analiza pe ce finantare vom merge pentru acest proiect. Luni, in cadrul unei conferinte de presa, vom prezenta exact ce se va intampla in continuare cu privire la tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov", a declarat directorul general al CNADNR, Dorina Tiron.
Consortiul Vinci-Aktor nu va plati nicio despagubire, compensatii sau orice alte sume catre oricare dintre parti, se arata in notificarea trimisa miercuri de catre consortiu Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Reprezentantii CNADNR au confirmat astfel informatiile furnizate miercuri de The Money Channel, care citau surse apropiate negocierilor.
Vinci-Aktor a notificat printr-o serie de scrisori Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Ministerul Transporturilor ca nu a obtinut finantarea pentru demararea constructiilor la tronsonul de 58 de kilometri din Autostrada Comarnic Brasov, au afirmat surse apropiate negocierilor pentru The Money Channel.
O intalnire intre Vinci-Aktor si oficialitatile romane a avut loc saptamana trecuta.
Surse apropiate negocierilor au precizat ca Vinci-Aktor a solicitat CNADNR sa modifice conditiile din contract pentru a reusi obtinerea de finantare. Compania Nationala de Drumuri nu a vrut sa modifice conditiiile si chiar in situatia in care le-ar fi modificat finantarea nu ar fi fost obtinuta.
Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, nu a dorit sa faca miercuri declaratii pe aceasta tema, precizand ca nu detine informatii cu privire la suspendarea sau anularea contractului. "Pana nu am o intrevedere cu consortiul Vinci-Aktor, astazi sau maine s-ar putea sa ma intalnesc cu dansii, nu pot face absolut nicio declaratie, deoarece nu am fost informat pana la aceasta ora despre o posibila renuntare din partea lor. Contractul a fost semnat in ianuarie si atunci le-am dat termen de 90 de zile sa clarifice anumite aspecte legate de pret-finantare-posibilitatea platii statului", a precizat Radu Berceanu.
Contractul de concesiune al autostrazii Comarnic-Brasov a fost castigat de consortiul format din firmele Vinci Concessions SAS, Aktor Concessions S.A., Vinci Construction Grand Projets SAS si Aktor SA.
Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, presedintele grupului Vinci si un reprezentant al companiei Aktor au semnat, in 18 ianuarie, contractul.
"Pe noi ne intereseaza daca ei nu pot sa faca inchiderea financiara si pot sa vina sa spuna ca renunta. Noi credem insa ca fiind un consortiu atat de puternic va gasi posibilitati de finantare, iar BEI (Banca Europeana de Investitii, n.r.) mie personal mi-a spus ca sunt interesati sa participe la finantare", spunea ministrul Berceanu la semnarea din 18 ianuarie a contractului.
Tronsonul Comarnic-Brasov are o lungime de 58 km si este considerat cel mai dificil tronson din cadrul viitoarei autostrazi Bucuresti-Brasov.
Potrivit proiectului, dupa finalizarea autostrazii, statul ar fi trebuit sa plateasca in 26 de ani, in total, 4,8 miliarde de euro. Aceasta suma cuprindea cheltuielile cu imprumutul principal (3,108 miliarde euro), cheltuielile cu imprumutul subordonat - 670 milioane euro, cheltuielile legate de operare si intretinere se ridica la 323 milioane euro, taxele si impozitele si alte costuri - 584 milioane euro si inflatia - 146 milioane euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii