Ce faceti cand firma isi muta sediul social
Data publicarii: 29-03-2010 | AfaceriCompania trebuie sa depuna o cerere la noua administratie financiara, dupa care ii va fi transferat dosarul si vor fi schimbate actele. Atunci cand o firma sau o persoana fizica autorizata isi muta sediul social dintr-o localitate in alta sau dintr-un sector al Capitalei in altul, trebuie sa urmeze niste pasi pentru ca dosarul sau fiscal sa fie transferat la administratia financiara de pe raza noii resedinte.
"Schimbarea sediului social nu implica cheltuieli in sarcina contribuabililor", au spus reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Acte necesare
Reprezentantul companiei va depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu formularul 050 "Cerere de de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului".
Comerciantul va mai depune copii de pe actele care fac dovada detinerii spatiului pentru domiciliul fiscal. In cazul PFA, se va depune si copie dupa actul de identitate, ne-au spus reprezentantii ANAF.
Functionarii Fiscului vor transmite acest dosar, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, catre administratia financiara de la vechiul sediu.
Reprezentantii organului fiscal unde contribuabilul a avut ultimul domiciliu pregatesc dosarul fiscal si il transmit catre administratia financiara de la noul sediu.
Alaturi de dosar, va fi trimis si certificatul de atestare fiscala, precum si fisa de evidenta pe platitor. Urmatorul pas este emiterea "Deciziei de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal". Firma va primi cate un exemplar al certificatului de atestare fiscala si al deciziei.
Conditii pentru necomercianti Contribuabilii care nu au calitatea de comerciant, cei care nu au obligatia inregistrarii in Registrul Comertului, trebuie sa depuna la administratia fiscala din raza noului sediu formularul 010 "Declaratie de inregistrare/ Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica", precum si formularul 050.
Acestea trebuie insotite de o copie de pe autorizatia de functionare sau de pe actul de infiintare, dovada detinerii sediului si o copie de pe actul de identitate la persoanele fizice.
Documentele vor urma acelasi traseu: vor fi transmise catre vechea administratie financiara, care va transfera dosarul fiscal, insotit de certificatul de atestare fiscala si de fisa de evidenta pe platitor.
Contribuabilul va primi cate un exemplar al certificatului de atestare fiscala si al deciziei de inregistrare a sediului social, dupa ce va fi emisa. Apoi va anula vechiul certificat de inregistrare fiscala si il va ridica pe cel nou.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman