Locuitorii din vestul tarii isi fac cumparaturile de Pasti in Ungaria
Data publicarii: 29-03-2010 | ActualitateUnii dintre cei care locuiesc in judetele din vestul tarii prefera sa treaca granita in Ungaria, in aceste zile, pentru a-si face cumparaturile pentru sarbatorile pascale, preturile produselor alimentare din tara vecina fiind mici cu 20-30 la suta fata de cele din Romania.
Aradenii care au facut deja cumparaturi de Pasti in Ungaria au spus ca prefera sa achizitioneze marfa din supermarket-urile sau magazinele mai mici din Battonya, Mako, Szeged, Gyula, Bekescsaba. Cei care aleg sa cumpere din tara vecina spun ca platesc cu pana la 30 la suta mai putin decat daca si-ar cumpara toate cele necesare din magazinele din Arad.
Cei care doresc sa-si cumpere carne si produse din carne ieftine opresc mai intai la magazinul Metro din Szeged, dupa care trec pe la Lidl&Schwartz, de unde se pot cumpara dulciuri si produse lactate la preturi modice si la Cora, unde se gaseste toata gama de imbracaminte, de asemenea, ieftina. De la Tesco si Penny Market se cumpara branzeturi, apa minerala si produse de panificatie (napolitane, pufuleti, corn-flakes, cereale, musli).
De asemenea, orasul Bekescsaba a devenit o tinta a romanilor, de unde cumpara haine, incaltaminte, produse de igiena (sampon, sapun, pasta de dinti, detergenti, produse de curatat). "Chiar daca pare hilar, in piata de la Bekescsaba se gasesc multe confectii «made in Romania». Adica produse confectionate la noi, la Satu Mare, de exemplu, care pot fi cumparate la jumatate de pret", a spus Alexandra Vascu, din Arad.
Comerciantii din Ungaria isi promoveaza produsele prin campanii publicitare, atat in limba maghiara, cat si in limba romana, iar aproape toate magazinele au, in aceasta perioada, promotii la alimentele de baza. Printre cele mai cautate produse sunt cele de sezon. Astfel, traditionala sunca de porc, pe care locuitorii din vestul tarii o fierb si o servesc langa ouale de Pasti, este mai ieftina cu 50 la suta decat cea vanduta in Romania. Astfel, kilogramul de sunca afumata se vinde in tara vecina cu 1.200 de forinti, adica aproximativ 18 lei.
"In Ungaria e mai ieftin totul, mai ales carnea. Am luat pulpa de porc fara os cu 11 lei, iar oul din piata cu 0,5 - 0,6 bani. Am luat si vin pentru fiul meu. La unguri totul e mai ieftin si mai de calitate, de aia vin romanii aici, ca e mai ieftin decat la noi", a spus o aradeanca dupa ce si-a facut cumparaturile la un magazin din Battonya.
Cei care au fost in magazinele din Ungaria spun ca un litru de ulei cumparat in Ungaria costa 2,2 lei, in timp ce in Romania aceeasi cantitate este vanduta cu sase lei. Laptele se vinde in tara vecina cu 2,5 lei/litru, fata de 3-4 lei in Romania. Printre cele mai cautate produse in magazinele din Ungaria sunt dulciurile, care sunt mai ieftine decat in Romania cu pana la 50, in functie de sortiment si producator.
Mai multi agenti economici din Ungaria isi promoveaza produsele, in aceasta perioada, in diferite ziare si reviste din Arad. In ultimii ani, micii comercianti care au deschis magazine in satele si comunele aradene isi fac aprovizionarea din Ungaria. Acestia cumpara, in general, carne si produse din carne, dar si sucuri si vinuri pe care le comercializeaza in magazinele de acasa, la preturi mai mici decat cele ale produselor romanesti.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile