Locuitorii din vestul tarii isi fac cumparaturile de Pasti in Ungaria
Data publicarii: 29-03-2010 | ActualitateUnii dintre cei care locuiesc in judetele din vestul tarii prefera sa treaca granita in Ungaria, in aceste zile, pentru a-si face cumparaturile pentru sarbatorile pascale, preturile produselor alimentare din tara vecina fiind mici cu 20-30 la suta fata de cele din Romania.
Aradenii care au facut deja cumparaturi de Pasti in Ungaria au spus ca prefera sa achizitioneze marfa din supermarket-urile sau magazinele mai mici din Battonya, Mako, Szeged, Gyula, Bekescsaba. Cei care aleg sa cumpere din tara vecina spun ca platesc cu pana la 30 la suta mai putin decat daca si-ar cumpara toate cele necesare din magazinele din Arad.
Cei care doresc sa-si cumpere carne si produse din carne ieftine opresc mai intai la magazinul Metro din Szeged, dupa care trec pe la Lidl&Schwartz, de unde se pot cumpara dulciuri si produse lactate la preturi modice si la Cora, unde se gaseste toata gama de imbracaminte, de asemenea, ieftina. De la Tesco si Penny Market se cumpara branzeturi, apa minerala si produse de panificatie (napolitane, pufuleti, corn-flakes, cereale, musli).
De asemenea, orasul Bekescsaba a devenit o tinta a romanilor, de unde cumpara haine, incaltaminte, produse de igiena (sampon, sapun, pasta de dinti, detergenti, produse de curatat). "Chiar daca pare hilar, in piata de la Bekescsaba se gasesc multe confectii «made in Romania». Adica produse confectionate la noi, la Satu Mare, de exemplu, care pot fi cumparate la jumatate de pret", a spus Alexandra Vascu, din Arad.
Comerciantii din Ungaria isi promoveaza produsele prin campanii publicitare, atat in limba maghiara, cat si in limba romana, iar aproape toate magazinele au, in aceasta perioada, promotii la alimentele de baza. Printre cele mai cautate produse sunt cele de sezon. Astfel, traditionala sunca de porc, pe care locuitorii din vestul tarii o fierb si o servesc langa ouale de Pasti, este mai ieftina cu 50 la suta decat cea vanduta in Romania. Astfel, kilogramul de sunca afumata se vinde in tara vecina cu 1.200 de forinti, adica aproximativ 18 lei.
"In Ungaria e mai ieftin totul, mai ales carnea. Am luat pulpa de porc fara os cu 11 lei, iar oul din piata cu 0,5 - 0,6 bani. Am luat si vin pentru fiul meu. La unguri totul e mai ieftin si mai de calitate, de aia vin romanii aici, ca e mai ieftin decat la noi", a spus o aradeanca dupa ce si-a facut cumparaturile la un magazin din Battonya.
Cei care au fost in magazinele din Ungaria spun ca un litru de ulei cumparat in Ungaria costa 2,2 lei, in timp ce in Romania aceeasi cantitate este vanduta cu sase lei. Laptele se vinde in tara vecina cu 2,5 lei/litru, fata de 3-4 lei in Romania. Printre cele mai cautate produse in magazinele din Ungaria sunt dulciurile, care sunt mai ieftine decat in Romania cu pana la 50, in functie de sortiment si producator.
Mai multi agenti economici din Ungaria isi promoveaza produsele, in aceasta perioada, in diferite ziare si reviste din Arad. In ultimii ani, micii comercianti care au deschis magazine in satele si comunele aradene isi fac aprovizionarea din Ungaria. Acestia cumpara, in general, carne si produse din carne, dar si sucuri si vinuri pe care le comercializeaza in magazinele de acasa, la preturi mai mici decat cele ale produselor romanesti.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman