Ce reguli incalci cand vorbesti la mobil?
Data publicarii: 26-03-2010 | LifestyleMulti dintre posesorii de telefoane mobile ignora faptul ca-i enerveaza la culme pe cei din jur sau chiar ii jignesc. Tehnologia moderna ne permite sa comunicam instant chiar si cu persoane care se afla la celalalt capat al lumii. Tot ea ne face sa-i scoatem din minti pe cei aflati foarte aproape.
Telefoanele mobile joaca astazi un rol esential in vietile noastre. Le folosim pentru a ne indeplini sarcinile de serviciu sau pentru a mentine prietenii. Cei mai multi dintre noi uita insa ca aceste dispozitive trebuie folosite intr-un anume fel, aminteste agentia Reuters.
Reprezentanta Debrett's - o autoritate in materie de bune maniere din Marea Britanie -, Jo Bryant vine cu o serie de reguli de conduita pentru posesorii de telefoane mobile care nu-si doresc sa-i jigneasca sau sa-i enerveze la culme pe cei care se afla in apropierea lor.
1 Alege setarile potrivite. Daca soneria telefonului tau mobil te face sa rosesti in anumite situatii (in tren, in birou, etc.), atunci e clar ca nu ai ales cea mai potrivita melodie care indica apelurile sau mesajele. Ai grija la volum: soneriile nu ar trebui sa le invadeze auzul celor din jur si nici sa-i faca sa intoarca privirea dupa tine atunci cand iti suna mobilul. Totodata, inchide sau seteaza telefonul pe vibratii atunci cand intri intr-o sedinta, intr-o sala de teatru sau de cinema.
2 Fii discret/a. Telefonul tau mobil nu este un megafon, deci nu tipa in receptor. Fii atent/a la ce se intampla in jurul tau si incearca sa nu folosesti mobilul atunci cand conversatia ta ar putea deranja alte persoane. Vocea ta ar putea deranja oamenii dintr-un intreg vagon de tramvai sau de metrou daca acestia rasfoiesc paginile unei carti sau ale unui ziar.
Nu e indicat sa discuti subiecte intime de fata cu necunoscuti. La fel, subiectele despre bani, sex, treburi de serviciu sau injuraturile trebuie evitate in conversatiile pe -care le porti in public. In acest fel iti respecti nu numai propria intimitate, dar si pe a celor din jur. Exista locuri in care este de prost gust sa folosesti telefonul mobil: galeriile de arta, bisericile, spitalele, cimitirele etc.
3 Ai grija de cel care-ti tine companie. Oamenii de alaturi merita mai multa atentie din partea noastra decat gadgeturile, asa ca, pe cat posibil, inchide-ti telefonul atunci cand te intalnesti cu o persoana draga. Nu-ti etala telefonul pe masa la restaurant si nu te uita la ecranul lui pe durata unei conversatii cu o persoana. Daca astepti un telefon important atunci cand te intalnesti cu cineva, explica si cere-ti scuze, apoi retrage-te pentru a primi apelul.
La fel, la o petrecere sau un eveniment, incearca sa gasesti un loc retras atunci cand vrei sa primesti sau sa dai telefoane. Nu citi si nu trimite mesaje atunci cand te afli in compania cuiva decat daca este absolut urgent. Si din ratiuni pragmatice e bine sa nu vorbesti la telefon atunci cand realizezi tranzactii la banca, atunci cand cumperi ceva dintr-un magazin sau platesti o anumita factura. Este si jignitor la adresa persoanelor care te servesc.
4 Prioritati si obiective. Mesajele sunt ideale daca vrei sa comunici ceva scurt si rapid. Nu scrie mesaje atunci cand vrei sa comunici ceva important sau ceva care ar putea necesita lamuriri ulterioare. Daca trebuie sa anulezi o intalnire, fa-ti intotdeauna timp pentru a suna. Scuzele sunt mai usor de primit in acest fel. De asemenea, nu folosi abreviatii care ar putea crea confuzie.
Scrie cuvintele cat mai corect posibil din punct de vedere gramatical pentru a te face inteles. Daca destinatarul te cunoaste foarte bine, formulele de salut foarte rigide pot fi evitate. Nu in ultimul rand, nu folosi niciodata un mesaj text pentru a te desparti de o persoana sau pentru a-si exprima condoleantele.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman