Publicitatea nu influenteaza consumul in randul tinerilor

Data publicarii: 24-03-2010 | Media

Publicitatea la bauturile alcoolice nu exercita nicio influenta asupra consumului tinerilor, arata un studiu comandat de Uniunea Elvetiana pentru Arte si Meserii, citat de site-ul lesquotidiennes.com.

Adolescentii intervievati spun ca sunt influentati in primul rand de prieteni. Potrivit studiului realizat de psihologul german Stefan Poppelreuter pe 400 de tineri intre 14 si 17 ani, '90% dintre adolescentii chestionati spun ca publicitatea nu le influenteaza consumul', iar 83% o gasesc 'plictisitoare'.

Comportamentul lor este influentat de prieteni, in primul rand (85%), apoi de parinti (65%). In cadrul studiului au fost chestionati si 100 de parinti de adolescenti din grupa de varsta mentionata: 87% dintre ei considera ca joaca un rol decisiv in ceea ce priveste prevenirea si ca 'producatorii si politicile nu joaca un rol major in materie de prevenire'. Numai 10% dintre ei cred ca 'rolul principal in privinta prevenirii revine comertului'.

Studiul ajunge la concluzia ca 'atat tinerii, cat si parintii lor apreciaza ca interdictiile publicitare sunt putin credibile'.

AGERPRES