Cum te conving vanzatorii sa cumperi si ce nu-ti trebuie
Data publicarii: 19-03-2010 | AfaceriDe la amenajarea vitrinelor la pozitionarea marfii pe raft, comerciantii folosesc numeroase tertipuri pentru a-si face clientii sa cumpere anumite produse, chiar daca nu au nevoie de ele. De exemplu, intri intr-un magazin pentru ca ai vazut in vitrina un bloc de desen, insa pleci acasa si cu niste acuarele si, bineinteles, cu pensule. Evz.ro a aflat care sunt secretele comerciantilor, de la Silviu Dragu, Marketing Manager la Vitantis Shopping Center.
Evz.ro: Cum trebuie sa arate o vitrina pentru a atrage cat mai multi vizitatori sa intre intr-un magazin?
Silviu Dragu: Se va tine cont de mai multi factori. In primul rand, pozitionarea vitrinei - la intrarea in magazin, intr-o zona vizibila, eventual semnalata prin afise reprezentative.
In al doilea rand, asezarea si alegerea produselor - acestea trebuie sa aiba un impact vizual extraordinar. Vitrina trebuie sa fie ocupata cu produsele cele mai vandute din magazinul respectiv, produsele sezoniere sau cele care fac obiectul unor promotii sau campanii de promovare. Totodata, se poate merge si pe asocierea produselor complementare. De exemplu, un bloc de desen si acuarele plus pensule.
Desi aceasta vitrina are rolul de a atrage consumatori, e foarte important ca traficul sa fie dirijat prin reclame sau afise promotionale. In caz contrar, traficul va fi limitat la zonele periferice ale magazinului si astfel se pierd potentiali clienti.
In unele vitrine sunt afisate si preturile produselor expuse, in altele nu. Afisarea preturilor poate fi considerata de unii comercianti drept un fel de sperietoare pentru clienti?
Neafisarea preturilor produselor expuse constituie o abatere de la prevederele actelor normative in vigoare si, in eventualitatea unui control ANPC, se sanctioneaza cu amenda. Prin urmare, lipsa expunerii pretului reprezinta, in primul rand, o greseala a multor comercianti si mai putin o strategie de vanzare.
Intr-adevar, pretul unui produs poate fi considerat "un fel de sperietoare a clientilor", dar aici intervine rolul mercantizarii si anume acela de a promova produsul respectiv astfel incat sa se vanda rapid, avand un rulaj cat mai mare.
Asezarea produselor in functie de pret se realizeaza de cele mai multe ori dupa urmatorul principiu: de la cele mai scumpe catre cele mai ieftine, pe orizontala: de la stanga la dreapta si pe verticala: in sens descrescator, spre baza vitrinei.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile