Cum te conving vanzatorii sa cumperi si ce nu-ti trebuie
Data publicarii: 19-03-2010 | AfaceriDe la amenajarea vitrinelor la pozitionarea marfii pe raft, comerciantii folosesc numeroase tertipuri pentru a-si face clientii sa cumpere anumite produse, chiar daca nu au nevoie de ele. De exemplu, intri intr-un magazin pentru ca ai vazut in vitrina un bloc de desen, insa pleci acasa si cu niste acuarele si, bineinteles, cu pensule. Evz.ro a aflat care sunt secretele comerciantilor, de la Silviu Dragu, Marketing Manager la Vitantis Shopping Center.
Evz.ro: Cum trebuie sa arate o vitrina pentru a atrage cat mai multi vizitatori sa intre intr-un magazin?
Silviu Dragu: Se va tine cont de mai multi factori. In primul rand, pozitionarea vitrinei - la intrarea in magazin, intr-o zona vizibila, eventual semnalata prin afise reprezentative.
In al doilea rand, asezarea si alegerea produselor - acestea trebuie sa aiba un impact vizual extraordinar. Vitrina trebuie sa fie ocupata cu produsele cele mai vandute din magazinul respectiv, produsele sezoniere sau cele care fac obiectul unor promotii sau campanii de promovare. Totodata, se poate merge si pe asocierea produselor complementare. De exemplu, un bloc de desen si acuarele plus pensule.
Desi aceasta vitrina are rolul de a atrage consumatori, e foarte important ca traficul sa fie dirijat prin reclame sau afise promotionale. In caz contrar, traficul va fi limitat la zonele periferice ale magazinului si astfel se pierd potentiali clienti.
In unele vitrine sunt afisate si preturile produselor expuse, in altele nu. Afisarea preturilor poate fi considerata de unii comercianti drept un fel de sperietoare pentru clienti?
Neafisarea preturilor produselor expuse constituie o abatere de la prevederele actelor normative in vigoare si, in eventualitatea unui control ANPC, se sanctioneaza cu amenda. Prin urmare, lipsa expunerii pretului reprezinta, in primul rand, o greseala a multor comercianti si mai putin o strategie de vanzare.
Intr-adevar, pretul unui produs poate fi considerat "un fel de sperietoare a clientilor", dar aici intervine rolul mercantizarii si anume acela de a promova produsul respectiv astfel incat sa se vanda rapid, avand un rulaj cat mai mare.
Asezarea produselor in functie de pret se realizeaza de cele mai multe ori dupa urmatorul principiu: de la cele mai scumpe catre cele mai ieftine, pe orizontala: de la stanga la dreapta si pe verticala: in sens descrescator, spre baza vitrinei.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman