5 motive pentru care banca se teme de client
Data publicarii: 15-03-2010 | Finante-BanciClientii au cel putin cinci variante pentru a sesiza, in functie de caz, eventualele abuzuri ale creditorilor.
Conflictele dintre bancile locale si clientii lor pot gasi trei forme de rezolvare. Institutiile la care romanii pot apela pentru a rezolva aceste conflicte sunt insa ceva mai numeroase. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) si Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sunt cele doua optiuni la care puteti apela in cazul in care alegeti "calea dura", adica lupta in instanta cu banca al carei client sunteti. Daca insa mergeti pe varianta "impacarii" si totusi nu reusiti sa sa ajungeti la o intelegere direct cu banca, mai aveti cel putin inca doua variante, adica Uniunea Mediatorilor Bancari din Romania si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor, prima - o asociatie profesionala, iar cea de-a doua - un ONG specializat in rezolvarea pe cale amiabila a conflictelor dintre banci si clientii lor.
Obligati la mediere
Din martie anul acesta, magistratii care se ocupa de procese intre banci si clientii lor sunt obligati sa ii trimita in prealabil pe acestia catre Uniunea Mediatorilor Bancari, care trebuie sa incerce sa rezolve amiabil problema. Cu alte cuvinte, vrand-nevrand, cel putin o tentativa de rezolvare amiabila a conflictelor tot va exista. Daca totusi nu vreti sa ajungeti deloc in fata unui tribunal, puteti incerca sa faceti o solicitare catre Asociatia pentru Protectia Consumatorului, un ONG care anul trecut a rezolvat 305 cazuri de conflicte intre banci si clientii lor persoane fizice. "In principiu, exista doua modalitati prin care putem ajuta clientii bancilor in conflictele pe care le au cu institutiile de credit. Principala cale este arbitrajul - intermediem conflictele intre banca si client, explica cei de la Asociatie.
Variante de stat
Cele mai frecvente reclamatii primite: cresterea dobanzii la credite, perceperea de comisioane care nu fusesera prevazute in contractul initial sau prezenta unor clauze contractuale abuzive.
Prima optiune a romanilor se indreapta totusi spre ANPC. Reclamatiile cel mai des intalnite vizeaza majorari neanuntate sau chiar ilegale ale dobanzilor si comisioanelor, inchiderile de cont neoperate la timp sau promotiile inselatoare de tipul bonusurilor pentru depozite sau al dobanzilor initiale mici.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman