Bancile umbla la contracte in numele luptei anti-tero
Data publicarii: 10-03-2010 | Finante-BanciRegulamentul Bancii Nationale privind actualizarea datelor clientilor bancari nu are nici o legatura cu alte documente pe care banca va sugereaza sa le semnati si pe care aveti dreptul de a le refuza. Singurul act care poate fi impus spre completare este formularul cu datele personale ale clientului, care ocupa fix o coala A4.
Mai multe banci din romania incearca sa profite de un regulament BNR care vizeaza combaterea spalarii banilor si a finantarii actiunilor teroriste pentru a-si pune la punct si relatiile contractuale cu proprii clienti. Din informatiile obtinute de Romania libera, bancile respective adauga la formularul standard care trebuie completat cu datele clientului si un document de tipul "conditii generale de utilizare a contului curent". "Regulamentul numarul 9/2008 al BNR face referire stricta doar la datele personale minimale care trebuie completate de client. Este adevarat ca bancile au dreptul, in functie de propriile norme, sa ceara si alte date, insa in nici un caz nu pot lega cerintele BNR de alte documente care tin strict de relatia contractuala intre client si banca, asa cum este si cazul unui document care contine conditii generale de utilizare", explica Mugur stet, purtatorul de cuvant al BNR.
Recunosc doar pe jumatate
Bancile contactate de R.l. spun ca, intr-adevar, in cateva cazuri punctuale le-au cerut clientilor sa semneze si alte documente in afara de cele obligatorii. "Am considerat ca, daca tot vin la banca pentru a completa formularul standard, putem profita de ocazie pentru a ne pune la punct si relatiile contractuale. Clientul poate refuza sa semneze documentele atasate, insa se supune astfel unor riscuri", spun reprezentantii uneia dintre cele patru banci pentru care s-au primit pana acum sesizari de la cititori.
Problema apare insa atunci cand, asemenea cazurilor noastre, documentele care trebuie semnate au cateva zeci de pagini si contin clauze esentiale privind drepturile si obligatiile clientului si ale bancii, inclusiv date privind dobanzile si comisioanele. In acest context, clientul nu are posibilitatea de a parcurge, cu atat mai putin de a intelege, toate aceste prevederi in cele cateva minute petrecute la ghiseu. Or, angajatii bancii anunta, de multe ori, ca documentele respective trebuie semnate la pachet cu formularul pentru date personale, "pentru ca asa impune regulamentul BNR". Lucru absolut fals.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile