Ce masini electrice au fost la Geneva
Data publicarii: 08-03-2010 | AutoMasinile electrice se transforma din ciudatele saloanelor auto in realitati ce populeaza strazile. Pana la sfarsitul anului sau cel mai tarziu la inceputul lui 2011, mai multe modele de masini electrice vor aparea pe drumurile din Europa, inclusiv in Romania.
Noile tehnologii prezentate la Salonul Auto de la Geneva din acest an, bazate pe baterii lithiu-ion, permit o autonomie de pana la 130 de kilometri, cu 30% mai mare fata de ceea ce au propus constructorii auto in urma cu un an.
O imbunatatire semnificativa s-a facut si din perspectiva puterii masinilor, ce poate atinge acum 130 km/h. Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Toyota, Nissan sau Ford au prezentat la Geneva modele de masini electrice ce nu sunt doar bibelouri tehnologice.
Chiar si cel mai mare grup automobilistic european, Volkswagen, a asumat in fata celor 10.000 de ziaristi prezenti la Geneva constructia unei serii de masini ce se va deplasa, din 2013, pe baza de curent. La cinci ani de la aceasta lansare, Volkswagen se asteapta ca masinile sale electrice sa insemne 3% din vanzari. Astfel de tehnologii sunt insa dependente de ajutorul guvernelor.
A spus-o la Geneva chiar presedintele pe Europa al Ford, John Fleming. "Investtiile noastre in protejarea mediului trebuie sa fie insotite de cele ale guvernelor, prin stimulente financiare", a declarat John Fleming, dupa prezentarea unui Ford electric. Daca guvernul german s-a declarat incantat sa sustina financiar astfel de investitii, fara a preciza insa suma pe care ar fi dispus sa o puna la dispozitie, Barrack Obama a spus ca industria auto va primi o infuzie de 2,4 miliarde de dolari pentru a sustine creare masinilor electrice.
Desi tehnologiile au fost puse la punct, nu la fel de facila este crearea infrastructurii, adica reincarcarea bateriilor. "Ar trebui sa avem la fel de multe puncte de reincarcare precum benzinarii astazi", au declarat oficialii E'mobile o companie elvetiana care dezvolta tehnologii pentru viitoarele generatii de masini electrice. In Londra de exemplu, primaria sustine financiar crearea a 25.000 de astfel de statii de reincarcare, proiect ce va fi finalizat in 2013.
O alta bariera este pretul acestor vehicule. Spre deosebire de imbunatatiri precum ABS si ESP, care au putut fi aplicate si generatiilor mai vechi de masini, constuctorii isi doresc acum ca hibridele sa se rupa total de trecut. Asta inseamna crearea unor noi generatii de automobile, ceea ce se traduce prin investitii in dezvoltare si preturi ridicate la consumatorul final. Nici tehnologiile de reincarcare nu sunt ieftine astazi.
Una din zece
O masina electrica are un pret de pornire de 13.000-14.000 de euro, dar primele oferite de guverne pot reduce pretul de achizitie pana la 10.000 de euro. Constructorii estimeaza ca aceasta investitie poate fi recuperata in trei ani, prin reducerea semnificativa a costurilor cu combustibilul fata de masinile cu propulsie clasica.
Managerii Nissan sunt optimisti: pana in 2015 ei estimeaza ca una din zece masini vandute de grupul japonez in lume va fi bazata pe propulsie electrica. Pentru acest proiect, compania este in curs de a construi doua fabrici de baterii in Europa.
Simon Thomas, responsabilul de marketing al grupului in Europa, a spus la Geneva ca pentru asta este nevoie ca primele de achizitionare acordate de guverne sa se ridice la cel putin 5.000 de euro. Potrivit acestuia, state precum Marea Britanie, Irlanda si Danemarca sunt deja avansate in crearea unei strategii pentru a primi pe strazi masini electrice.
- Audi A8 hibrid
- Honda EV-N
- 5 by Peugeot
- Citroen C-Zero
- Porsche 918 Spyder
- Renault Zero Emissions
- Nissan Leaf
- Kia Venga
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile