Lidl a cumparat magazinele Plus Discount
Data publicarii: 23-02-2010 | AfaceriDupa lungi negocieri, retailerul german Lidl intra in Romania si Bulgaria printr-o achizitie. Compania germana Lidl va plati aproximativ 80 de milioane de euro pe 96 de magazine Plus in tara noastra si pe 23 in Bulgaria, sustin surse apropiate tranzactiei.
Dupa cateva luni de negocieri, compania germana Lidl, cel mai mare lant de magazine de tip discount din Europa, a cumparat reteaua de magazine Plus Discount din Romania si din Bulgaria, detinute de grupul Tengelmann. In Romania, reteaua Plus numara 96 de magazine si are aproximativ 2.000 de angajati, iar in Bulgaria a deschis 23 de magazine.
"Prin achizitionarea companiilor Plus din Romania si Bulgaria, Lidl preia intreaga afacere Plus din aceste doua tari. Preluarea efectiva va avea loc dupa obtinerea aprobarii autoritatilor din domeniul concurentei", informeaza un comunicat al Lidl, care face parte din grupul german de retail, Schwarz, care este prezent in Romania prin intermediul magazinelor Kaufland.
Tranzactia anului
Cand vine vorba de bani, niciuna dintre parti nu vrea sa dea nici cel mai mic detaliu. Surse apropiate companiilor sustin ca tranzactia s-a ridicat la 70-80 de milioane de euro.
"Tengelmann voia neaparat sa iasa din Europa Centrala si de Est si se stia ca are probleme financiare. Cred ca pretul negociat pentru fiecare magazin in parte a fost sub un milion de euro, iar tranzactia nu a valorat mai mult de 80 de milioane de euro", ne-au declarat sursele citate. Totodata, Lidl va mai cheltui pana la 300.000 de euro pentru rebranduirea fiecarui magazin in parte, puncteaza sursele.
Sunt unii consultanti care compara vanzarea Plus cu preluarea din noiembrie 2009 a companiei Profi Rom Food, care detinea 65 de magazine Profi si Albinuta, de catre fondul de investitii Enterprise Investors, contra sumei de 66 de milioane de euro. "In conditiile in care terenurile sunt mult mai ieftine, chiriile sunt mult mai mici, forta de munca mai ieftina si mai multa, este o perioada care poate favoriza extinderi", considera Bogdan Belciu, directorul general al companiei de consultanta A.T. Kearney.
Totodata, avocatul Razvan Gheorghiu-Testa, asociat la casa de avocatura Tuca Zbarcea&Asociatii, considera ca preluarea magazinelor Plus este a doua tranzactie de anvergura de la inceputul crizei, dupa vanzarea Profi. "Este semnul ca, pe de o parte, piata de retail si-a pastrat atractivitatea si, pe de alta parte, ca retelele de tip discount reprezinta o investitie profitabila pe viitor", afirma avocatul.
Totodata, Gheorghiu crede ca in viitor vom asista la o orientare a comerciantilor catre magazine mici si de proximitate. Codrut Pascu, project manager la compania de consultanta Roland Berger, se asteapta ca Lidl, cunoscut pentru faptul ca practica preturi extrem de mici, sa provoace "un imbold" atat pentru concurenti, cat si pentru furnizori. "Lidl pune mare accent pe marcile proprii. Va fi o mare provocare pentru producatorii interni de bunuri de larg consum", afirma reprezentantul Roland Berger.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani