Ghid de vanzare a locuintei pe timp de criza
Data publicarii: 16-02-2010 | ImobiliareVanzarea unui apartament in aceasta perioada este mult mai dificila din cauza interesului scazut al romanilor pentru cumparaturi imobiliare. Se vede, de altfel, in cifra tranzactiilor de locuinte si terenuri incheiate in 2009, cu 27% mai putine fata de 2008. Din acest motiv, specialistii le recomanda proprietarilor o serie de strategii de vanzare, cu atat mai utile daca se grabesc. Sfaturile expertilor, deloc complicate, au ca punct de pornire cei trei "P", respectiv promovarea, publicitatea si prezentarea, si au in vedere si stabilirea pretului, dar si diverse ponturi de negociere. "Asa cum cumparatorii sunt foarte sensibili la cei trei «L» (locatia, locatia si iar locatia), vanzatorii trebuie sa inteleaga ca in aceasta perioada doar proprietatile foarte bine promovate vor avea succes", a declarat pentru Gandul Mihai Stan, directorul general al portalului imobiliar topestate.ro.
Postarea ofertei pe internet, cea mai importanta
Vanzatorii sunt sfatuiti sa foloseasca simultan mai multe canale de promovare, dintre care internetul este cel mai important. "Pentru o perioada de 1-3 luni, poti face ca proprietatea ta sa apara prima sau printre primele cinci in orice cautare din aceasta categorie, pe un site specializat", explica el. In acest caz, taxa porneste de la 8-10 euro pe luna, putand ajunge la aproximativ 150 de euro, in functie de portal si de detaliile prezentate, inclusiv fotografii. Cei care prefera metoda clasica pot sa publice anuntul de vanzare intr-un ziar de interes sau intr-o publicatie de specialitate.
In fine, vanzatorii pot sa contracteze serviciile mai multor agentii din zona in care locuiesc si eventual sa le stimuleze printr-un comision mai mare decat cel uzual, adauga Stan. Desi, la prima vedere, sansele vanzatorului de a incheia tranzactia cresc, reprezentantii agentiilor mari spun ca lucrurile stau exact pe dos. "E mai bine sa apelezi la o singura agentie mare, cu expunere ridicata, decat la zece. Perioada de vanzare poate ajunge la o saptamana, comparativ cu o jumatate de an, daca eforturile sunt dispersate", a declarat pentru Gandul Valentin Ilie, directorul general al Coldwell Banker Affiliates of Romania.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani