Ghid de vanzare a locuintei pe timp de criza
Data publicarii: 16-02-2010 | ImobiliareVanzarea unui apartament in aceasta perioada este mult mai dificila din cauza interesului scazut al romanilor pentru cumparaturi imobiliare. Se vede, de altfel, in cifra tranzactiilor de locuinte si terenuri incheiate in 2009, cu 27% mai putine fata de 2008. Din acest motiv, specialistii le recomanda proprietarilor o serie de strategii de vanzare, cu atat mai utile daca se grabesc. Sfaturile expertilor, deloc complicate, au ca punct de pornire cei trei "P", respectiv promovarea, publicitatea si prezentarea, si au in vedere si stabilirea pretului, dar si diverse ponturi de negociere. "Asa cum cumparatorii sunt foarte sensibili la cei trei «L» (locatia, locatia si iar locatia), vanzatorii trebuie sa inteleaga ca in aceasta perioada doar proprietatile foarte bine promovate vor avea succes", a declarat pentru Gandul Mihai Stan, directorul general al portalului imobiliar topestate.ro.
Postarea ofertei pe internet, cea mai importanta
Vanzatorii sunt sfatuiti sa foloseasca simultan mai multe canale de promovare, dintre care internetul este cel mai important. "Pentru o perioada de 1-3 luni, poti face ca proprietatea ta sa apara prima sau printre primele cinci in orice cautare din aceasta categorie, pe un site specializat", explica el. In acest caz, taxa porneste de la 8-10 euro pe luna, putand ajunge la aproximativ 150 de euro, in functie de portal si de detaliile prezentate, inclusiv fotografii. Cei care prefera metoda clasica pot sa publice anuntul de vanzare intr-un ziar de interes sau intr-o publicatie de specialitate.
In fine, vanzatorii pot sa contracteze serviciile mai multor agentii din zona in care locuiesc si eventual sa le stimuleze printr-un comision mai mare decat cel uzual, adauga Stan. Desi, la prima vedere, sansele vanzatorului de a incheia tranzactia cresc, reprezentantii agentiilor mari spun ca lucrurile stau exact pe dos. "E mai bine sa apelezi la o singura agentie mare, cu expunere ridicata, decat la zece. Perioada de vanzare poate ajunge la o saptamana, comparativ cu o jumatate de an, daca eforturile sunt dispersate", a declarat pentru Gandul Valentin Ilie, directorul general al Coldwell Banker Affiliates of Romania.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii