Reduceri de sezon fictive in magazine
Data publicarii: 10-02-2010 | ActualitateNici anul acesta comerciantii nu tin cont de prevederile legale privind protectia consumatorilor si lanseaza solduri, lichidari de stoc si promotii care induc in eroare cumparatorul. Agentii economici nu mentioneaza clar pretul vechi, pretul nou si procentul de reducere.
La fel ca in fiecare an, si in 2010 comerciantii abuzeaza de sintagme precum "superpret", "promotie", "reducere" pentru a-si atrage cumparatori, desi in realitate discountul nu exista sau este prezentat intr-o forma confuza. In urma controalelor efectuate, comisarii Protectiei Consumatorilor au constatat ca majoritatea comerciantilor sunt neinformati in legatura cu prevederile legale cu privire la vanzarile promotionale, de soldare sau de lichidare, in timp ce altii induc in eroare consumatorul cu rea-credinta.
Majoritatea agentilor economici nu afiseaza data de debut a vanzarii de soldare, durata acesteia si sortimentul de marfuri supus soldarii. In plus, si anul acesta reducerea de pret afisata nu coincide cu cea reala, cumparatorul riscand a plati un alt pret (de obicei mai mare) decat cel anuntat.
S-a constatat, de asemenea, ca nu exista delimitari clare intre produsele cu pret redus si cele care nu participa la oferta, acestea fiind depozitate in acelasi spatiu, amestecate. Un numar mare de magazine afiseaza doar pretul vechi al produsului si procentul de reducere, consumatorul fiind nevoit, astfel, sa calculeze singur pretul nou. Mai mult, au fost depistate produse pe care nu era afisat nici un pret, ci doar mentiunea "reducere". Pana in prezent au fost verificate 801 puncte de lucru ale operatorilor economici, la 776 dintre acestea au fost constatate abateri, fiind aplicate amenzi in valoare de 1.723.400 lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii