Top site-uri care au trecut de bariera de un milion de euro
Data publicarii: 09-02-2010 | MediaInternetul, canalul de comunicare care a pierdut cel mai putin in 2009 la incasarile din publicitate raportat la celelalte medii, si-a "desemnat" castigatorii. Gazeta Online, care cuprinde Gsp.ro, unul dintre cele mai vizitate site-uri din Romania, si celelalte site-uri afiliate au reusit sa contabilizeze din publicitate, in 2009, venituri de un milion de euro. In topul site-urilor care au marcat anul trecut venituri de un milion de euro se afla si Neogen.ro. Portalul condus de Calin Fusu a reusit sa adune in 2009 un milion de euro, cea mai mare parte din suma fiind din publicitate.
Pentru 2010, Augustin Roman, directorul general al Intact Interactive, care are in portofoliu si Gsp.ro, declara ca vrea sa maximizeze veniturile din publicitate, mai ales ca "dispunem de toate instrumentele: creatie, dezvoltare, audienta". Daca in 2009 publicitatea online a fost estimata la 13-15 milioane de euro, anul acesta specialistii mizeaza pe o crestere de 20%-30%. De altfel, exista voci care spun ca online-ul ar putea depasi printul in privinta incasarilor din publicitate in doi ani.
Estimata la aproximativ 15 milioane de euro in 2009, publicitatea online si-a "desemnat" castigatorii pe piata din .ro. Site-urile care au reusit in primul an de criza sa atinga venituri de un milion de euro se pot numara pe degetele de la o mana. Astfel, incasarile din publicitate ale Gsp.ro au fost in 2009 de un milion de euro, volum egal cu cele ale portalului Neogen.ro. Hotnews.ro a punctat in jur de 900.000 de euro anul trecut. Pentru 2010 estimarile optimiste indica o crestere a pietei de publicitate online cu 20%-30%.
Pentru 2010 estimarile optimiste indica o crestere a pietei de publicitate online cu 20%-30%. Specialistii din piata de publicitate online puncteaza, intr-o ordine aleatorie, site-urile care atrag cele mai mari venituri din publicitatea autohtona: gsp.ro, neogen.ro, hotnews.ro, alaturi de softpedia.com sau site-ul de socializare hi5.com.
Gazeta Online, care cuprinde Gsp.ro, unul dintre cele mai vizitate site-uri din Romania, si celelalte site-uri afiliate, a reusit sa adune din publicitate in 2009 venituri de un milion de euro. Veniturile pentru Gazeta puteau fi mai mari, daca cele doua regii cu care au lucrat in 2009 nu aveau probleme. "Principala sursa de venit a unui publisher online este publicitatea in acest moment, iar ambii parteneri ai Gazetei Online din 2009 la acest capitol au avut probleme mari. Regia Boom Netbridge a intrat in faliment, iar despre parteneriatul cu Intact Interactive as prefera sa nu discut, pentru ca numai noi stim cat s-a muncit de cand s-a preluat managementul acestei firme pentru a nu fi un nou caz Boom", spune Augustin Roman, administratorul Gazetei Online.
Yahoo si Google iau o felie importanta din .ro
Dragos Stanca, Managing Director F5, estima la sfarsitul anului trecut ca retelele globale precum Google sau Yahoo au avut incasari de minimum sapte-opt milioane de euro pe piata din Romania. Mihai Fanache, Media Manager MediaCafe, regia care vinde portalul Yahoo.com in Romania, declara ca publicitatea atrasa de Yahoo.com a fost de aproximativ 2,5 milioane de euro (3,5 milioane de dolari). "Speram la o crestere de 30% a cifrei de afaceri anul acesta, iar piata cred ca va avea o crestere de maximum 15%-30%", subliniaza Mihai Fanache. In topul site-urilor care au marcat in 2009 venituri de un milion de euro se afla si Neogen.ro. Portalul condus de Calin Fusu a reusit sa adune anul trecut un milion de euro, cea mai mare parte din suma fiind din publicitate. "Pentru anul acesta speram sa ajungem cu Neogen la o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro, iar un milion sa reprezinte numai publicitate", puncteaza Calin Fusu.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman