Viitoarele masini electrice vor fi alimentate de propria caroserie
Data publicarii: 08-02-2010 | AutoBateriile clasice, folosite pe scara larga in mii de aplicatii si dispozitive, ar putea in curand sa dispara, dupa ce o echipa de cercetatori britanici a anuntat crearea unui nou material cu bune capacitati de stocare a energiei.
Emile Greenhalgh, cercetator la Imperial College London, a lucrat timp de mai multi ani la dezvoltarea noului material, un derivat din plastic care ar putea revolutiona modul de constructie al masinilor si al dispozitivelor electronice.
Conform oamenilor de stiinta implicati in proiect, materialul nu este o baterie ci, mai degraba, un condensator performant, similar cu cele aflate in majoritatea retelelor electrice, dar cu proprietati superioare.
Prototipul creat in laborator are cativa centimetri patrati, se incarca in cateva secunde, iar energia inmagazinata este suficienta pentru alimentarea unui LED timp de 20 de minute.
Greenhalgh lucreaza deja cu Volvo intr-un proiect de 3 milioane dolari pentru implementarea materialului in masinile hibride. Omul de stiinta este de parere ca in viitorul apropiat toate masinile electrice isi vor trage puterea nu din bateriile voluminoase, ci chiar din componentele caroseriei, gratie noului material.
Pentru ca nu folosesc niciun fel de reactii chimice, durata de viata a super-condensatorilor va fi mult superioara bateriilor. Eliminarea bateriilor din structura automobilelor electrice va duce la micsorarea dimensiunilor, la scaderea greutatii si, implicit, la marirea eficientei.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani