Registre contabile in format electronic
Data publicarii: 04-02-2010 | Finante-BanciInregistrarile contabile sunt tinute, in mod practic, cu ajutorul softurilor specializate care dau rezultate rapide si eficiente, iar datele se pot modifica pana la faza finala a operatiunilor.
Insa este suficienta aceasta solutie? Mai este necesara varianta scrisa a registrului de incasari si plati, precum si a celui de inventar, snuruite si vizate de catre organele fiscale teritoriale?
Specialistii CECCAR raspund acestor probleme in cele ce urmeaza.
Astfel, referitor la conditiile in care se pot intocmi, edita si arhiva electronic documentele financiar-contabile, Ordinul Ministerului Economiei si Finantelor nr. 3512 din 27 noiembrie 2008, privind documentele financiar-contabile, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2009, prevede urmatoarele:
"64. Din punct de vedere al bazei de date, trebuie sa existe posibilitatea reconstituirii in orice moment a continutului documentelor financiar-contabile.
65. Documentele financiar-contabile, care se arhiveaza pe suport WORM (Write Once Read Many), trebuie sa fie semnate de persoana care le intocmeste, in conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.
66. Trebuie sa existe un plan de securitate al sistemului informatic, cuprinzand masurile tehnice si organizatorice care sa asigure urmatoarele cerinte minimale:
a) confidentialitatea si integritatea comunicatiilor;
b) confidentialitatea si nonrepudierea tranzactiilor;
c) confidentialitatea si integritatea datelor;
d) restrictionarea, detectarea si monitorizarea accesului in sistem;
e) restaurarea informatiilor gestionate de sistem in cazul unor calamitati naturale, evenimente imprevizibile, prin:
- arhivarea datelor utilizand tehnologia WORM, care sa permita inscriptionarea o singura data si accesarea ori de cate ori este nevoie a informatiilor stocate;
- inregistrarea datelor din documentele financiar-contabile in timp real, in alt sistem de calcul, cu aceleasi caracteristici, care sa fie amplasat intr-o alta locatie.
67. Trebuie sa se asigure listarea tuturor documentelor financiar-contabile solicitate de organele de control".
Astfel, registrele de incasari si plati si cel de inventar pot fi tinute electronic cu conditia respectarii prevederilor de mai sus. Registrele se vor lista/tipari pe hartie, deoarece acestea trebuie sa fie snuruite, sigilate si parafate.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii