Studiu: produsele de lux altereaza moralitatea oamenilor
Data publicarii: 03-02-2010 | DiverseCu cat expunerea la produse de lux este mai mare, cu atat simtul moralitatii este mai scazut, arata studiul "The Devil Wears Prada. Effects of Exposure to Luxury Goods on Cognition and Decision Making" efectuat de o echipa de cercetatori de la Harvard Business School si preluat de Reuters.
Profesorul Roy Y. J. Chua, impreuna cu asistentul sau, Xi Zou, au examinat printr-o serie de experimente consecintele psihologice avute de produsele de lux asupra comportamentului si discernamantului oamenilor.
Cei doi au folosit doua grupe de voluntari. Prima grupa a trebuit sa urmareasca imagini cu produse de lux, iar celei de-a doua grupe i-au fost prezentate poze cu bunuri obisnuite. Dupa aceasta sedinta, voluntarii au fost pusi sa-si imagineze cum ar reactiona in diverse scenarii, din postura de directori executivi ai unei companii.
Voluntarii din prima grupa au fost sensibil mai inclinati spre decizii cu impact negativ asupra celorlalti, precum acceptarea promovarii unei masini extrem de poluante, a unui joc video care incurajeaza violenta sau a unui software cu probleme de securitate.
"Studiul sugereaza ca atunci cand sunt tentati cu bunuri de lux, oamenii tind sa ia decizii egoiste care pot afecta negativ foarte multi oameni. Moralitatea lor este vizibil alterata", spun cercetatorii.
Concluziile vin in contextul in care practica bonusurilor si a beneficiilor consistente acordate de marile companii directorilor sau managerilor superiori, este puternic atacata de reglementatorii pietelor financiare, fiind vazuta de opinia publica drept o cauza a recentei crize.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des