Studiu: produsele de lux altereaza moralitatea oamenilor
Data publicarii: 03-02-2010 | DiverseCu cat expunerea la produse de lux este mai mare, cu atat simtul moralitatii este mai scazut, arata studiul "The Devil Wears Prada. Effects of Exposure to Luxury Goods on Cognition and Decision Making" efectuat de o echipa de cercetatori de la Harvard Business School si preluat de Reuters.
Profesorul Roy Y. J. Chua, impreuna cu asistentul sau, Xi Zou, au examinat printr-o serie de experimente consecintele psihologice avute de produsele de lux asupra comportamentului si discernamantului oamenilor.
Cei doi au folosit doua grupe de voluntari. Prima grupa a trebuit sa urmareasca imagini cu produse de lux, iar celei de-a doua grupe i-au fost prezentate poze cu bunuri obisnuite. Dupa aceasta sedinta, voluntarii au fost pusi sa-si imagineze cum ar reactiona in diverse scenarii, din postura de directori executivi ai unei companii.
Voluntarii din prima grupa au fost sensibil mai inclinati spre decizii cu impact negativ asupra celorlalti, precum acceptarea promovarii unei masini extrem de poluante, a unui joc video care incurajeaza violenta sau a unui software cu probleme de securitate.
"Studiul sugereaza ca atunci cand sunt tentati cu bunuri de lux, oamenii tind sa ia decizii egoiste care pot afecta negativ foarte multi oameni. Moralitatea lor este vizibil alterata", spun cercetatorii.
Concluziile vin in contextul in care practica bonusurilor si a beneficiilor consistente acordate de marile companii directorilor sau managerilor superiori, este puternic atacata de reglementatorii pietelor financiare, fiind vazuta de opinia publica drept o cauza a recentei crize.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman