Patru moduri in care poti sa-ti cresti sansele de promovare la serviciu
Data publicarii: 01-02-2010 | HR/CariereFie pentru un venit mai mare, fie pentru hranirea propriului orgoliu sau afirmarea statutului social, majoritatea angajatilor includ in planurile de viitor obtinerea unei promovari la locul de munca. Chiar daca recesiunea pare sa inhibe, pentru moment, astfel de obiective, datele istorice arata ca economia are cicluri periodice, scaderile si ascensiunile repetandu-se la intervale cvasi-calculabile.
Specialistii in resurse umane consultati de Careerbuilder.com, unul dintre cele mai mari site-uri de recrutare de personal cu prezenta globala, recomanda celor interesati in obtinerea unei promovari sa aiba in vedere cateva elemente.
1. Afirmarea planurilor in fata managerilor. Supervizorii au, de regula, un cuvant greu de spus in ce priveste promovarea unui subaltern. Niciun angajat nu ar trebui sa plece de la premisa ca managerul este constient de intentiile lui. Consultantii in HR recomanda o atitudine proactiva si deschisa asupra planurilor pe termen-lung. Managerii sunt primii care afla despre infiintarea unui nou post de conducere in departamentul lor sau in alte departamente ale companiei si, de multe ori, au puterea sa recomande o persoana.
2. Formarea profesionala continua. Largirea cunostintelor si imbunatatirea competentelor profesionale sunt factori decisivi in selectarea viitorilor manageri. O pozitie superioara ar putea implica, de exemplu, cunoasterea procedurilor bugetare sau a tehnicilor de recrutare. Un certificat sau o diploma in acest sens ar putea atarna greu.
In plus, trebuie avuta in vedere si imbunatatirea metodelor de interactiune cu oamenii. Pe masura ce rolul in companie creste, scade numarul sarcinilor tehnice sau manuale, dar se amplifica numarul activitatilor care implica un contact nemijlocit cu oamenii, fie angajati, fie clienti sau colaboratori.
3. Largirea retelei de cunoscuti. Cu cat vizibilitatea si conectarea in interiorul companiei este mai mare, cu atat sansele de a primi o promovare sunt mai substantiale. Un angajat izolat, inchis in propriul birou, nu va avea niciodata sansa sa afle noile oportunitati din firma sau sa se afirme in fata decidentilor din companie.
4. Clarificarea propriilor interese. O promovare poate veni, uneori, la momentul nepotrivit, de aceea consilierii in resurse umane recomanda clarificarea propriilor interese inainte de decizia de a accepta sau de a intra in competitie pentru o functie superioara.
Trebuie avute in vedere nu doar indemanarile sau competenta personala, ci si interesele generale. De exemplu, un angajat care tocmai a devenit parinte va trebui sa se intrebe daca va putea gasi o solutie de mijloc pentru obtinerea unui echilibru intre timpul dedicat serviciului si timpul dedicat familiei.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice