Mediatorul, o noua specie aparuta pe traseul client-banca
Data publicarii: 29-01-2010 | Finante-BanciDupa modelul din Occident, romanii incep si ei sa apeleze la mediatori atunci cand au o neintelegere cu o institutie si care risca sa degenereze in proces, indiferent ca este vorba de banci, firme de asigurari sau conflicte de munca. La prima vedere, ideea de a plati pe cineva ca sa-ti rezolve problema pare un lux, insa sunt si situatii fara iesire, cand o persoana solicita restructurarea unui credit, iar banca nu accepta sub niciun motiv. "Spetele din domeniul financiar-bancar s-au inmultit pe timp de criza, insa bancile sunt dispuse sa se aseze la discutii.
Bancile accepta relativ usor sa rezolve problemele legate de impunerea unor comisioane abuzive, in timp ce restructurarea unui credit este cel mai greu de mediat, din cauza reticentei bancherilor", a declarat pentru Gandul Constantin Asofronie, vicepresedintele Uniunii Mediatorilor Bancari, organizatie infiintata la sfarsitul anului trecut. Odata ce partile ajung la un acord, se incheie un acord cu putere de contract, ce trebuie respectat.
Tariful mediatorului, cel putin 100 de lei
Asa a procedat si clientul unei banci din Iasi: ramas fara loc de munca si cu restante la credit, omul a apelat la un mediator, mai ales ca nu se intrevedea nicio rezolvare a problemei. Rezultatul: banca i-a marit perioada de esalonare a imprumutului de la trei la cinci ani, i-a recalculat dobanda si a renuntat la penalizarile de intarziere. Pentru un asemenea caz, tariful mediatorului e de 100-300 de lei, putand ajunge la 5-10% din suma care face obiectul negocierii.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău