Televiziunile au umflat criza financiara
Data publicarii: 29-01-2010 | MediaRomanii s-au saturat de emisiunile privind criza financiara pe care televiziunile le difuzeaza ora de ora, zi de zi. Mai mult decat atat, telespectatorii sustin ca posturile de televiziune sunt vinovate de inrautatirea situatiei in tara, tocmai prin modul alarmant in care prezinta subiectul. Potrivit unui studiu UPC, aproape jumatate dintre romani - 46,4% - sunt de parere ca televiziunile exagereaza in momentul in care prezinta informatii privind criza financiara din tara noastra.
In plus, 44,2% dintre intervievati au declarat ca posturile TV sunt vinovate de inrautatirea situatiei. Aproximativ 40% dintre romanii care vizioneaza emisiunile despre criza o fac pentru a-i ajuta pe cei care si-au pierdut locul de munca. Aproximativ 30% dintre intervievati au spus ca nu vor sa vada la TV oameni care isi pierd locul de munca si locuinta din cauza crizei, iar 16,9% considera ca programele TV care arata efectele negative ale crizei asupra populatiei ar trebui interzise.
Criza financiara a atras dupa sine si schimbarea comportamentului romanilor, astfel ca putin peste jumatate - 54% - mai frecventeaza restaurantele si barurile, iar numai 44% mai merg sa vada un film la cinema. Totodata, romanii nu mai au chef nici de sport sau jocuri pe calculator. Doar 28% dintre romani ies sa alerge prin parcuri sau sa joace fotbal cu prietenii, 27% se uita la DVD-uri sau video si tot 27% joaca jocuri pe calculator. In schimb, acum, romanii isi "umplu" timpul liber stand cu familia, navigand pe Internet sau citind ziare. Astfel, saptamanal, romanii stau cu familia 28,7 ore, navigheaza pe Internet - 22,4 ore, se uita la televizor - 16,3 ore, citesc ziare - 4,4 ore, urmaresc DVD-uri - 3,7 ore, joaca jocuri video - 2,9 ore. Doar 15% dintre telespectatorii romani stau mai mult in fata televizorului pentru a afla cat mai multe informatii despre criza.
Potrivit studiului, jumatate dintre romani se informeaza despre criza economica de la televizor, 44% de pe Internet, 4% din ziare si 1% de la radio. In ultimele luni, romanii au inceput sa opteze pentru programele relaxante. Spre surprinderea multora, telenovelele au inceput sa ocupe un loc codas in preferintele telespectatorilor romani. Astfel, 28,1% dintre romani vizioneaza mai multe programe de vacanta, 15,2% prefera sa se uite la meciuri la televizor pentru a economisi banii de bilet, 12,7% consuma mai mult sport televizat. Doar 7% dintre intervievati au afirmat ca urmaresc mai multe telenovele.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău