Reduceri mincinoase in magazine
Data publicarii: 29-01-2010 | ActualitateUnii comercianti din marile centre din Capitala afiseaza preturi cu reduceri "umflate" si lichidari de stoc inexistente. Orbiti de ofertele afisate in vitrinele magazinelor din marile centre comerciale, romanii au dat o multime de bani pe haine si incaltaminte ale caror preturi au fost reduse, de fapt, doar "pe hartie". In plus, multi comercianti recurg la diverse practici, de la publicitate mincinoasa pana la reduceri fictive, doar pentru a insela cum paratorul.
Aceasta este concluzia la care a a juns, ieri, o echipa de inspectori de la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor (OPC), care a descins, insotita de reporterii EVZ, la Unirea Shopping Center, in centrul Capitalei. Rezultatul: lichidari de stoc inexistente, reclama mincinoasa, afisaj incorect, firme care nici macar nu aveau numele inscriptionat la intrare.
Toate astea, cu mentiunea ca actiunea de ieri a fost precedata de alta, facuta cu aproape doua saptamani in urma si care ar fi trebuit sa "puna lucrurile in ordine". "Nu s-a intamplat asta, dar mai grav este faptul ca nici un client al vreunui magazin nu a depus vreo plangere impotriva comerciantilor care i-au pacalit", au explicat inspectorii.
Pacaleli in limita stocului disponibil
Primul magazin din Aripa Splai a centrului comercial vinde pijamale cu 49 de lei, iar dupa "bulina" din vitrina pare ca pretul a fost redus cu 50%. "Lipseste pretul vechi. E reducere, dar trebuie sa vedem pretul initial", este prima observatie a inspectoarei Luminita Ciobanu. Vanzatoarea se fastaceste. "Ca sa faca lichidare de stoc, trebuie sa anunte la primarie cu 15 zile inainte. In plus, la fiecare reducere trebuie scris «in limita stocului disponibil»", explica inspectoarea OPC.
"Aveti registrul unic de control?", intreaba aceasta. Raspunsul vine intr-un teanc de hartii pe care vanzatoarea le scoate de sub birou. Inspectorii dau si verdictul: amenda intre 1.000 si 5.000 de lei. Vanzatoarea marturiseste: "Nu avem nicio lichidare de stoc, de fapt trebuie sa inchidem intr-o luna si incercam sa vindem ce avem", explica femeia.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului