Cinci meserii care nu existau acum 10 ani
Data publicarii: 11-01-2010 | HR/CariereDe multe ori auzim in mass-media numele unor meserii pe care doar cu o foarte buna intuitie am putea sa le deocodificam. Fie ca sunt prea tehnice pentru a fi intelese cu usurinta, fie sunt prea greu de descris sau prea rare, astfel de meserii starnesc de fiecare data nedumerire in randul celor cu profesii clasice.
Avansul si inovatiile tehnologice, cresterea preocuparii fata de politicile de mediu si chiar criza economica sunt principalele generatoare de noi tipuri de cariera. Site-ul de recrutari online CareerBuilder.com a incercat sa identifice cateva din meseriile aparute in ultimii zece ani, cea mai mare parte a lor fiind corelate cu ascensiunea internetului.
1. Blogger. Desi foarte multi au un blog, putin au transformat aceasta activitate intr-o profesie. Majoritatea folosesc blogul doar ca o modalitate de exprimare a propriilor preocupari sau interese. Cei mai inspirati reusesc sa obtina sume suficiente din scrierea bloggurilor incat sa nu mai aiba nevoie de un alt serviciu.
Jimmy Moore, autorul bloggului Livin La Vida Low-Carb, a postat primele texte in 2005. In mai putin de cinci ani veniturile sale au ajuns la 60.000 dolari. Moore este de parere ca acesta este job-ul visurilor sale.
2. Coordonator de servicii funerare ecologice. Familiile care doresc servicii funerare nedaunatoare mediului pot angaja un expert in ecologie. Printre optiunile sugerate de acesta pot fi imbalsamarea cu substante in a caror compozitie nu intra formaldehida, folosirea de haine biodegradabile, folosirea de produse obtinute din regenerarea hartiei sau cumpararea de flori si alimente organice.
3. Redesigner de interior. Principala sa misiune este sa gaseasca aranjamentul cel mai potrivit pornind de la obiectele de mobilier deja existente in casa. Este o optiune aleasa de proprietarii care nu au banii necesari achizitiei altor obiecte interioare.
4. Strateg de retele sociale. Tot mai multe companii incep sa realizeze impactul avut de retelele sociale asupra consumatorilor. Un astfel de specialist ajuta firmele sa interactioneze mai bine cu proprii clienti.
5. User experience analyst. Acesta cauta cele mai bune modalitati pentru crearea unui web-site prietenos, a carui grafica si continut sa determine clientii sa revina. Companiile si grupurile media sunt principalele interesate de astfel de servicii.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani