Cinci meserii care nu existau acum 10 ani

Data publicarii: 11-01-2010 | HR/Cariere

De multe ori auzim in mass-media numele unor meserii pe care doar cu o foarte buna intuitie am putea sa le deocodificam. Fie ca sunt prea tehnice pentru a fi intelese cu usurinta, fie sunt prea greu de descris sau prea rare, astfel de meserii starnesc de fiecare data nedumerire in randul celor cu profesii clasice.

Avansul si inovatiile tehnologice, cresterea preocuparii fata de politicile de mediu si chiar criza economica sunt principalele generatoare de noi tipuri de cariera. Site-ul de recrutari online CareerBuilder.com a incercat sa identifice cateva din meseriile aparute in ultimii zece ani, cea mai mare parte a lor fiind corelate cu ascensiunea internetului.

1. Blogger. Desi foarte multi au un blog, putin au transformat aceasta activitate intr-o profesie. Majoritatea folosesc blogul doar ca o modalitate de exprimare a propriilor preocupari sau interese. Cei mai inspirati reusesc sa obtina sume suficiente din scrierea bloggurilor incat sa nu mai aiba nevoie de un alt serviciu.

Jimmy Moore, autorul bloggului Livin La Vida Low-Carb, a postat primele texte in 2005. In mai putin de cinci ani veniturile sale au ajuns la 60.000 dolari. Moore este de parere ca acesta este job-ul visurilor sale.

2. Coordonator de servicii funerare ecologice. Familiile care doresc servicii funerare nedaunatoare mediului pot angaja un expert in ecologie. Printre optiunile sugerate de acesta pot fi imbalsamarea cu substante in a caror compozitie nu intra formaldehida, folosirea de haine biodegradabile, folosirea de produse obtinute din regenerarea hartiei sau cumpararea de flori si alimente organice.

3. Redesigner de interior. Principala sa misiune este sa gaseasca aranjamentul cel mai potrivit pornind de la obiectele de mobilier deja existente in casa. Este o optiune aleasa de proprietarii care nu au banii necesari achizitiei altor obiecte interioare.

4. Strateg de retele sociale. Tot mai multe companii incep sa realizeze impactul avut de retelele sociale asupra consumatorilor. Un astfel de specialist ajuta firmele sa interactioneze mai bine cu proprii clienti.

5. User experience analyst. Acesta cauta cele mai bune modalitati pentru crearea unui web-site prietenos, a carui grafica si continut sa determine clientii sa revina. Companiile si grupurile media sunt principalele interesate de astfel de servicii.

Redactia BankNews.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: