Masina noua pierde 20% din valoare dupa primul an
Data publicarii: 07-01-2010 | AutoIn mod normal, o masina noua isi pierde 20 la suta din valoare in primul an de rulare, daca nu a fost implicata in nici un incident si este cu revizia la zi. La devalorizarea unei masini contribuie atat modul in care a fost exploatata, cat mai ales dinamica de pe piata auto care poate insemna aparitia aceluiasi model cu facelift, aparitia unui model nou al aceleiasi marci sau lansarea unui model nou in acelasi segment de piata. In ultimul an s-a observat ca romanii prefera sa-si cumpere o masina la mana a doua oricat de veche decat sa renunte complet la autoturism.
Mai mult, si dealerii de masini noi si-au facut divizie de masini rulate, atat cu modele returnate de clientii care nu au mai putut plati leasingul, fie cu masini care au fost utilizate de angajatii companiei sau ai partenerilor. Nici macar pretul taxei de poluare de cateva sute de euro nu a influentat alegerea consumatorilor de piata autohtona care au cumparat la mana a doua de la Dacie pana la BMW.
La ce te uiti cand iei masina la mana a doua
Victor Preda, sef de service, spune ca romanii isi asuma riscuri atunci cand aleg un model second hand. "In general, masinile rulate sunt date cu kilometrajul peste cap sau au diferite piese sparte si lipite cu adezivi care tin cat sa vanda masina. E destul de greu sa iti dai seama daca masina e buna sau nu inainte sa o cumperi pentru ca cei care traiesc din asta stiu cum sa le ascunda defectele", sustine specialistul. Preda spune ca ideal ar fi sa putem testa masina inainte de a o cumpara. Daca nu ii putem face o verificare computerizata care ne arata tot istoricul masinii, ar trebui macar urcata pe rampa, verificata caroseria, motorul si rotile.
Volkswagen, Opel si Dacia se vand si noi, si rulate
Conform statisticilor, cele mai vandute marci pe piata romaneasca sunt Opel, Volkswagen si Dacia, atat noi cat si second hand. Tudor Bratu, redactor-sef la revista ProMotor, spune ca masinile care se vand cel mai bine sunt cele care isi pastreaza valoarea, ca produs, cel mai mult timp. "Daca ne gandim la bani, masinile care nu isi pierd valoare sunt modele exotice, cum este de exemplu BMW 850 csi. Considerat un esec pentru nemti - pentru ca a fost prea avansata pentru momentul la care a fost lansata, - si acum costa destul de mult. In general insa, valoarea unei masini depinde de piata unde este vanduta. La noi, masinile care nu isi pierd valoarea repede sunt Volkswagen, Opel, Audi si BMW", sustine Tudor Bratu. Explicatia este simpla: aceste masini se vand bine noi si sunt cautate si pe piata de rulate pentru ca sunt fiabile si sigure pentru sofer. In plus, daca o masina noua se schimba dupa circa trei ani, cei care cumpara la mana a doua isi schimba autoturismul mai des. Astfel, o data intrata pe piata de rulate, o masina poate avea si trei proprietari in cinci ani, cea ce inseamna ca produsul respectiv a fost vandabil.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani