Visul lui Berceanu: 282 km de autostrada din bani UE in 2015
Data publicarii: 06-01-2010 | EconomieCu toate ca in 2010 foarfeca de taiat panglici a ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, va sta mai mult prin sertar, nefiind programati pentru inaugurare decat 101,64 km de autostrada, si acestia pe portiuni, se pregateste inceperea unor proiecte de aproape sase miliarde de euro.
Prin aceste proiecte cofinantate din fonduri europene nerambursabile se pregateste constructia, pana in 2015, a 281,72 km de autostrada si modernizarea a 160 km de cale ferata, toate situate pe Coridorul paneuropean de transport IV.
"Am reusit sa deblocam mecanismul absorbtiei fondurilor europene, iar in acest an vom incepe procedurile de licitatie pentru patru tronsoane de autostrada si trei sectoare de cale ferata. Unele dosare au fost deja aprobate de Comisia Europeana, iar pentru altele acest lucru se va intampla in februarie-martie", a declarat pentru Gandul secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Constantin Dascalu.
Cele patru tronsoane de autostrada pentru care vor fi organizate licitatii in acest an sunt Nadlac - Arad (38,5 km), Orastie - Sibiu (70,42 km), Lugoj - Deva (91 km) si Deva - Orastie (32,8 km). In acest sistem de finantare cu fonduri nerambursabile va intra si tronsonul Arad - Timisoara, inclusiv centura ocolitoare a Aradului (in total 49 km) unde se lucreaza deja cu bani imprumutati de la Banca Europeana de Investitii (BEI). Se mai adauga cinci loturi de lucrari la drumuri nationale - pe DN1H (intre Zalau si Alesd), DN24 (Galati - Vaslui - Crasna) si DN24B (Crasna - Albita).
Pe calea ferata, sunt prevazute pentru modernizare, astfel incat trenurile sa poata circula, tot din 2015, cu viteze de pana la 160 km/ora, trei tronsoane, situate pe Coridorul IV, in lungime totala de 160 km. Este vorba de Curtici - Radna (52 km), Gurasada - Simeria (39 km) si Coslariu - Simeria (69 km).
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău