Visul lui Berceanu: 282 km de autostrada din bani UE in 2015
Data publicarii: 06-01-2010 | EconomieCu toate ca in 2010 foarfeca de taiat panglici a ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, va sta mai mult prin sertar, nefiind programati pentru inaugurare decat 101,64 km de autostrada, si acestia pe portiuni, se pregateste inceperea unor proiecte de aproape sase miliarde de euro.
Prin aceste proiecte cofinantate din fonduri europene nerambursabile se pregateste constructia, pana in 2015, a 281,72 km de autostrada si modernizarea a 160 km de cale ferata, toate situate pe Coridorul paneuropean de transport IV.
"Am reusit sa deblocam mecanismul absorbtiei fondurilor europene, iar in acest an vom incepe procedurile de licitatie pentru patru tronsoane de autostrada si trei sectoare de cale ferata. Unele dosare au fost deja aprobate de Comisia Europeana, iar pentru altele acest lucru se va intampla in februarie-martie", a declarat pentru Gandul secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Constantin Dascalu.
Cele patru tronsoane de autostrada pentru care vor fi organizate licitatii in acest an sunt Nadlac - Arad (38,5 km), Orastie - Sibiu (70,42 km), Lugoj - Deva (91 km) si Deva - Orastie (32,8 km). In acest sistem de finantare cu fonduri nerambursabile va intra si tronsonul Arad - Timisoara, inclusiv centura ocolitoare a Aradului (in total 49 km) unde se lucreaza deja cu bani imprumutati de la Banca Europeana de Investitii (BEI). Se mai adauga cinci loturi de lucrari la drumuri nationale - pe DN1H (intre Zalau si Alesd), DN24 (Galati - Vaslui - Crasna) si DN24B (Crasna - Albita).
Pe calea ferata, sunt prevazute pentru modernizare, astfel incat trenurile sa poata circula, tot din 2015, cu viteze de pana la 160 km/ora, trei tronsoane, situate pe Coridorul IV, in lungime totala de 160 km. Este vorba de Curtici - Radna (52 km), Gurasada - Simeria (39 km) si Coslariu - Simeria (69 km).
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman