Cum sa-ti realizezi planurile facute la inceput de an

Data publicarii: 04-01-2010 | HR/Cariere

Conform unui sondaj realizat la sfarsitul anului 2009, mai mult de jumatate din oameni obisnuiesc sa-si faca planuri legate de serviciu in noaptea dintre ani, majoritatea hotararilor vizand imbunatairea conditiilor de munca, abordarea printr-o optica noua a realitatilor de la serviciu sau gasirea unui nou job.

Acelasi sondaj arata ca doar foarte putini dintre cei chestionati reusesc sa-si urmeze hotararile mai mult de o luna, cei mai multi uitandu-si planurile facute in preajma Anului Nou la scurt timp dupa terminarea sarbatorilor.

Expertii in resurse umane intervievati de Careerbuilder.com, unul dintre cele mai mari site-uri de recrutare online la nivel mondial, spun ca trasarea si urmarea unui plan la inceput de an imbunatatesc considerabil sansele de schimbare in bine a carierei. Pentru cei care isi fac in fiecare an astfel de planuri, dar nu reusesc sa le mentina pe parcursul celor 12 luni, specialistii Careerbuilder au cateva sfaturi.

1. Planificarea. Greseala pe care o fac foarte multi oameni consta in conceperea planurilor doar sub impulsul entuziasmului de moment, specific zilei de Revelion. In schimb, expertii in resurse umane recomanda elaborarea hotararilor sau dezideratelor cel putin cateva zile la rand, timp in care vor trebui gasite raspunsuri la intrebari elementare precum ce ai de gand sa faci, ce etape va trebui sa depasesti sau cum vor imbunatati aceste hotarari cariera in 2010.

2. Stabilirea de micro-obiective. Desi sunt mai multe teorii legate de stabilirea obiectivelor, una dintre cele mai eficiente s-a dovedit cea a identificarii unor teluri specifice, masurabile, relevante si cuantificabile in timp. Astfel, in schimbul stabilirii unui obiectiv general, de genul "vreau sa-mi schimb cariera", este de preferat gandirea unui obiectiv clar, precum identificarea si contactarea a cinci potentiali angajatori in prima jumatate a anului.

3. Crearea unei liste cu obiective de realizat. Cand programul de la serviciu devine extrem de incarcat, telurile de dezvoltare profesionala sunt primele sacrificate. Pentru a nu se intampla asta, specialistii sugereaza crearea unei liste cu ceea ce se vrea realizat in timpul unei perioade bine determinate.

4. Auto-recompensarea. Cariera trebuie vazuta ca un maraton. Atingerea unui obiectv e de preferat sa fie precedata de marcarea momentului prin iesirea in oras cu colegii, o mica excursie sau orice alta activitate relaxanta si nu prin focalizarea imediata asupra obiectivului urmator pentru a se evita riscul epuizarii sau al pierderii entuziasmului.

5. Anuntarea publica a obiectivelor. Odata clarificate, obiectivele pentru noul an trebuie aduse la cunostinta colegilor sau a persoanelor apropiate. In acest fel se vor evita atat posibile incompatibilitati intre planurile proprii si interesele celorlalti, dar se va asigura si o presiune exterioara pentru urmarea lor.

George Trifu

Ultimele stiri pe BankNews.ro: