Facebook, politia secreta a patronilor
Data publicarii: 30-12-2009 | HR/CariereAngajatorii vizualizeaza profilurile de pe retelele online de socializare ale candidatilor, pentru a afla mai multe despre felul lor de a fi. Patronii spun ca afla de pe internet daca viitorii angajati sunt sociabili sau prea putin responsabili, ce experienta profesionala au de fapt si cum sunt vazuti de cei din jurul lor.
Nu esti pe internet, nu existi. In era webului, identitatea online nu mai este o necunoscuta. Din acest motiv, cei care vaneaza un anumit loc de munca trebuie sa fie atenti la felul in care se promoveaza pe internet.
Daca pana acum angajatorii selectau la mana CV-urile candidatilor pentru un anumit post, acum, triajul viitorilor angajati se face mult mai usor.
Recrutarea personalului tine, mai nou, si de brandul pe care candidatii si-l creaza pe internet prin intermediul site-urilor de relationare ca Hi5 sau Facebook, dar si prin site-urile de relationare profesionala ca Linkedin.
Dincolo de experienta
Profilurile posibililor candidati care trec de prima triere sunt cercetate atent de managerii care stiu exact ce angajat isi doresc. Radu Grigore are o firma de instalatii si comert in domeniul electric. Ca manager, el stie de la bun inceput ce vrea de la un angajat.
"Pe langa calitatile profesionale, imi doresc sa am in echipa oameni tineri, deschisi, care sa se integreze repede in restul grupului. Cred ca asa putem sa ajungem sa facem treaba buna", a spus Radu Grigore.
Din acest motiv, atunci cand face recrutari de personal, timisoreanul apeleaza la site-uri specializate in resurse umane, de la care primeste zeci de recomandari.
"Dupa ce alegem cativa candidati care se pliaza cerintelor profesionale, dam un copy-paste la adresa de e-mail in casuta de cautare de la Hi5, pentru ca una declara oamenii in CV si altfel sunt in realitate", a spus antreprenorul.
Pentru Radu este foarte important sa vada ce pasiuni are persoana pe care vrea sa o angajeze si sa afle daca este o fire sociabila sau nu.
"Este doar o impresie la prima vedere, dar te ajuta sa vezi daca sunt oameni deschisi, care au curaj. Spre exemplu, daca zambeste mult in poze inseamna ca este o persoana vesela, optimista si conteaza si asta foarte mult intr-o echipa", a spus Grigore.
Acest gen de cautare nu duce la luarea unei decizii finale, ci doar ii ajuta pe angajatori sa-si selecteze oamenii pentru interviu.
Companiile mari care doresc sa angajeze experti intr-un anumit domeniu isi usureaza munca apeland la firme profesioniste de recrutare.
"Specialistii in recrutare sunt interesati sa caute in retele profesionale pentru ca acolo sunt oamenii pe care ii vor, majoritatea cu un anumit grad de specialitate", a spus Serban Mrejeriu, consultant in resurse umane.
Selectia se face de aceasta data la un nivel strict profesional, unde conteaza doar abilitatile si experienta, care trebuie sa fie conform cerintelor angajatorului. Cautarea se face dupa anumite cuvinte-cheie care duc la o lista restransa de candidati.
Afla mai multe de la prieteni
Retelele de socializare online, profesionale sau nu, ofera angajatorilor si posibilitatea de a face rost de referinte despre persoana pe care o au in vizor pentru o anume pozitie sau un anumit post.
"Sunt cautate, in primul rand, persoane care pot oferi referinte despre candidati si, de aceea, cel mai mult conteaza, probabil, grupul de prieteni, ca sursa de informatii", a spus Luminita Socaci, consultant resurse umane.
In plus, cautarea pe internet a unei persoane ii ajuta pe managerii care nu sunt inca decisi asupa unui singur candidat sa asocieze o fata numelui si experientei notate in CV. "Se fixeaza mult mai usor imaginea persoanei respective si, in acest mod, angajatorii nu il uita prea repede", a completat Luminita Socaci.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman